Imago Nederlands vlees keldert in Duitsland

attachment-001_food-image-VLS11120I01

BRUSSEL – Het opheffen van het Voorlichtingsbureau Vlees heeft het imago van Nederlands vlees in Duitsland geen goed gedaan. Belgisch vlees heeft nu het beste imago.

BRUSSEL – Het opheffen van het Voorlichtingsbureau Vlees heeft het imago van Nederlands vlees in Duitsland geen goed gedaan. Belgisch vlees heeft nu het beste imago.

Dat blijkt uit onderzoek van het Belgian Meat Office (BMO), meldt Meatandmeal.nl.  België is net als Nederland een belangrijk leverancier van vlees aan Duitsland. België blinkt volgens het BMO uit op het gebied van juiste en gelijkmatige snit en betrouwbaarheid van levering. Ook de flexibele houding is een sterk punt.

 

Promotie

Nederland zorgde altijd voor veel promotie in Duitsland via het Voorlichtingsbureau Vlees. De promotie is sinds de opheffing van het vleesbureau op een laag pitje komen te staan. Alleen voor kip wordt nog relatief veel reclame gemaakt in Duitsland.

 

Het Vion-vlees wordt door Duitsers als 'Duits' ervaren.

 

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook

Worst carnaval ever! Bakkerij Van Keulen haakt in

Wordt het de Worst carnaval ever in 2021!? Als het aan Bakkerij Van Keulen in de Bommelerwaard ligt niet. De inventieve bakkers hebben een worstenbroodjesbox bedacht, de bestelling lopen storm.De bakkerijketen lanceerde vrijdag 2 januari een worstenbroodjesbox onder de slogan: Worstcarnavalever. De eerste dag werden er al honderd pakketten besteld. Ook diverse landelijke media hebben het opgepikt, van de Telegraaf tot Jan-Willem Start Op noemt het in zijn uitzending op NPO Radio 2 (op 1.40 minuut). Voor de best Carnavals Friend Forever (CFF) De worstenbroodjes in de papieren doos zijn volgens mede-eigenaar...

Nieuwe postzegels als eerbetoon aan de bitterbal

Op de nieuwste postzegels uit de serie Typisch Nederlands staat de traditionele bitterbal afgebeeld. Deze ronde versie van de kroket werd vroeger gegeten bij een bittertje, een sterk alcoholisch kruidendrankje zoals jenever.Het ontwerp van Typisch Nederlands -bitterballen is van de hand van grafisch ontwerper Edwin van Praet van Total Design uit Amsterdam. De uitgifte is de laatste die PostNL dit jaar in de serie Typisch Nederlands uitbrengt. Eerder verschenen al postzegels met de rookworst (2 januari), wortelen (24 februari), hagelslag (23 maart) en de tompouce (6 april). ‘Gekruiden vleeschragout’...

Postcodeloterij steunt slagers met Verscadeaukaart

De Nationale Postcode Loterij steunt versondernemers in deze coronatijd met een Lokaal Verscadeaukaart. Ook slagers kunnen deelnemen, de deelname is gratis.De Nationale Postcode Loterij heeft gekeken hoe zij lokale ondernemers kan steunen. Zij doet dit door het prijzenpakket van april, mei en juni uit te breiden met cadeaukaarten voor onder meer slagers: de Lokaal Verscadeaukaart. Voor slagers had de postcodeloterij nog niet eerder een cadeaukaart in het pakket. Met deze actie wil de loterij juist de ambachtelijke verkooppunten van onder meer slagers onder de aandacht brengen. €17,5 miljoen aan...