'Ik Kies Bewust-logo' wél breed gedragen

13 augustus 2012 redactie

het Ik Kies Bewust-logo.jpgDEN HAAG - Campina, Friesland Foods en Unilever hebben dinsdag het 'Ik Kies Bewust-logo' geïntroduceerd.

De Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) stopte onlangs met de voorbereidingen voor een dergelijk logo omdat het niet lukte een systeem te bedenken dat door alle partijen gedragen werd. Het logo van Campina, Friesland Foods en Unilever wordt ook ondersteund door de Vereniging Nederlandse Cateringorganisaties, waarvan de leden 4500 bedrijfsrestaurants exploiteren. Ook Superunie, C1000 en Super De Boer gaan de logo's op producten van hun huismerken zetten.

Het logo wordt ondersteund door het ministerie van VWS, de Gezondheidsraad, het Voedingscentrum en het CBL. De supermarktkoepel stelt daarbij wel als voorwaarde dat het logo zowel voor A-merkfabrikanten als huismerkfabrikanten beschikbaar moet zijn.

Unilever, Campina en Friesland Foods hebben ieder 250.000 euro geïnvesteerd in het initiatief. Bedrijven die zich willen aansluiten moeten een fee betalen die gerelateerd is aan de omzet met een minimum van 5000 euro

Producten met het Ik Kies Bewust-logo liggen volgende week in de winkels.

Lees ook:
* Ik Kies Bewust-logo wél breed gedragen
* FNLI laat gezondheidslogo vallen
* Super-logo in de maak
* Onafhankelijke controle op producten Ik Kies Bewust-logo
*
Unilever gaat Ik Kies Bewust-logo wereldwijd gebruiken
* Stoplichtensysteem meest gewaardeerd

Altijd op de hoogte blijven?