Horecava = proeven en beleven (fotoverslag)

attachment-001_food-image-VLS4473I01

AMSTERDAM - De Horeca innovation Award die Maqs Foods maandag op de Horecava won, heeft talloze potentiële geïnteresseerden naar de stand getrokken. Maar ook bedrijven die geen nieuwe producten presenteerden, hadden op de eerste dag van de beurs weinig reden tot klagen. Een fotoverslag:

AMSTERDAM - De Horeca innovation Award die Maqs Foods maandag op de Horecava won, heeft talloze potentiële geïnteresseerden naar de stand getrokken. Maar ook bedrijven die geen nieuwe producten presenteerden, hadden op de eerste dag van de beurs weinig reden tot klagen.

Een fotoverslag:


Ed Bezaan van Maqs Food toast met minister Van der Hoeven (rechts) op het behalen van de felbegeerde Award. 


Horecava = proeven, proeven, proeven


Kruidentuintje bij Henri BV. Zelf toevoegen: tomaten en gehakt... 

 

Megakroket bij Van Dobben. Voor mensen die zichzelf op een rantsoen van één kroket in de maand hebben gezet?

 

Het Belgische Vanreusel Snacks presenteerde de Power Bite (zie foto hieronder), een nieuwe, flinke, pittige, kipburger met een pikante kruidenmengeling van pepers, chili en sambal.

 

De Power Bite.

 

Eten op stokjes, zoals hier bij V&S is in.

 

Nog meer stokjes: pinchitos van Zwanenberg die kunnen worden bereid in de magnetron.

 

Wildpresentatie bij Pieter van Meel.

 

Veggiemaster is een nieuw bedrijf dat Aziatische vegetarische producten introduceerde. Maar ook levert het vegetarische hotdogs en vegetarische kipstukjes.

 

Falafun, het bedrijf van Paul Brugman probeert de snacksector in de horeca warm te maken voor falafel-hapjes...

 

...Ook verkoopt hij maaltijden met falafel-ingrediënten...

 

...En zijn falafel-bitterballen vlogen weg

 
 

Tv-kok Lonny Gerungan gaf een kookdemonstratie bij Huuskes Versproducten. Hij raadde mannen die pepers hebben gesneden aan vóór het plassen goed hun handen te wassen...

Lees ook:

Maqs Food heeft beste horecainnovatie (7 januari 2008)

Lees ook
Nationale Week Zonder Vlees voegt in 2022 ‘& Zuivel’ toe

Nationale Week Zonder Vlees voegt in 2022 ‘& Zuivel’ toe

De duurzaamheidscampagne Nationale Week Zonder Vlees voegt vanaf dit jaar ‘& Zuivel’ toe. De campagne daagt deelnemers uit om een week geen vlees te eten en zo bewust te worden van de impact die het eten van vlees heeft op het klimaat. Dit jaar wil de campagne ook stilstaan bij de impact van zuivel.

Zwanenberg Food Group honderdste stakeholder Samen Tegen Voedselverspilling

Zwanenberg Food Group honderdste stakeholder Samen Tegen Voedselverspilling

Zwanenberg Food Group heeft zich aangesloten als stakeholder bij Samen Tegen Voedselverspilling. Deze stichting zet zich in tegen voedselverspilling. Ook Zwanenberg Food Group draagt zijn steentje bij door onder andere reststromen te verwerken tot soepen en sauzen.

Slagersleerlingen presenteren streekproducten tijdens Avond van de West-Vlaamse slager

Slagersleerlingen presenteren streekproducten tijdens Avond van de West-Vlaamse slager

In Roeselare vond op 19 oktober de vierde editie van de Avond van de West-Vlaamse slager plaats. Slagersleerlingen van drie West-Vlaamse slagerijscholen presenteerden acht nieuwe West-Vlaamse streekproducten, waaronder twee vegetarische. Hiermee speelt de sector in op de vraag van de flexitariër.