Greenforce lanceert plantaardig vlees in poedervorm

De Duitse startup Greenforce brengt een vleesvervanger in poedervorm op de Nederlandse markt. Deze Easy Mixen bestaan uit plantaardig erwteneiwit waaraan consumtenten water toevoegen om er bijvoorbeeld een burger of gehaktbal van te maken. 

Aan de vleesvervanger in poedervorm ging acht jaar onderzoek vooraf. Greenforce besteedde acht jaar aan onderzoek. Het resultaat is een poedermix van erwteneiwit, waar door toevoeging van water plantaardige vleesproducten mee kunnen worden gemaakt. Het assortiment bestaat uit; Easy Mix Burger, Easy Mix Gehaktbal, Easy Mix Gehakt, Easy Mix Schnitzel en Easy Mix gehaktballetjes (Zweedse stijl).

Het voordeel van deze nieuwe vleesvervanger in poedervorm is dat de consument precies de hoeveelheid kan gebruiken die hij of zij nodig heeft voor een maaltijd. Ze kunnen de vleesvervanger naar eigen inzicht verfijnen en de zakjes gemakkelijk bewaren. 

Duurzaamheid

Duurzaamheid staat centraal bij Greenforce. Oprichter Thomas Isermann gelooft dat de overschakeling naar een plantaardig dieet noodzakelijk is om de groeiende wereldbevolking te voorzien van voldoende eiwitten. De poedervorm maakt volgens hem zijn vleesvervanger nog duurzamer  "Hierdoor wordt onze impact op het milieu namelijk nóg kleiner. Het is licht in gewicht, zeer lang houdbaar door de hersluitbare verpakking en het hoeft niet gekoeld bewaard te worden. Op deze manier verminderen we de uitstoot van transport en het energie verbruik enorm. Daarnaast is het lokaal geproduceerd in Duitsland, verpakt in recyclebaar materiaal en worden de producten klimaatneutraal verzonden.”                

Isermann richtte Greenforce in 2020 op in München. Na de succesvolle lancering in Duitsland is het bedrijf sinds juni 2021 ook actief op de Nederlandse markt. Het bedrijf won in 2021 de Green Product Award en de Vegan Food Award (2021)

 

Lees ook
Nederlanders eten vlees en vis uit gewoonte

Nederlanders eten vlees en vis uit gewoonte

Veel Nederlanders eten vlees en vis uit gewoonte. Ze zijn het van huis uit gewend of degene die kookt maakt gerechten met vlees of vis. Zes op de tien Nederlanders omschrijft zichzelf als vleeseter. Dat blijkt uit de jaarlijkse Vegamonitor van Natuur & Milieu.

Jan Zandbergen Group start bouw nieuw innovatiecentrum

Jan Zandbergen Group start bouw nieuw innovatiecentrum

CEO Peter-Paul Zandbergen van Jan Zandbergen Group sloeg dinsdag 26 oktober symbolisch de eerste paal in de grond voor de bouw van het nieuwe Food Ontwikkelingscentrum.

Van biologische slagerij naar vooruitstrevende eetwinkel

Van biologische slagerij naar vooruitstrevende eetwinkel

Hun roots mogen dan in de slagerij liggen, inmiddels verkopen ze bij Eetwinkel ONS veel meer dan alleen vlees. Met de verhuizing naar een ander pand startte het Hilversumse bedrijf afgelopen zomer een nieuw avontuur mét nieuw concept, gericht op snel en makkelijk winkelen.