Google en brancheorganisaties bieden online marketing workshop aan

Online marketing_pixabay

Foto: Muneebfarman via Pixabay

Versspecialisten kunnen vanaf 18 oktober verschillende gratis workshops over online marketing volgen bij Google. Deze worden aangeboden in samenwerking van met brancheorganisaties VBW, VNV, ADN, NBOV en KNS. 

Martijn Bertisen, country manager Google Nederland: "Een jaar geleden hebben we de belofte gedaan om voor eind 2021 een half miljoen Nederlandse bedrijven en individuen te helpen met trainingen, producten en diensten. Om ondernemers te helpen, hebben we de afgelopen periode al vele nieuwe productfuncties geïntroduceerd, maar ook speciale trainingen voor ondernemers in bepaalde sectoren. Daar voegen we nu trainingen aan toe voor bloemisten, slagers, bakkers, visspecialisten en groente- en fruitspecialisten. We willen hiermee ondernemers stimuleren in hun economisch potentieel en helpen om in het huidige ondernemersklimaat succesvol te zijn."

Het aanbod bestaat uit verschillende gratis workshops, masterclasses en coaching sessies waar ondernemers vaardigheden leren om hun bedrijf online nog beter op de kaart te zetten. Er is onder andere aandacht voor het creëren van relevante social media content en het vergroten van online vindbaarheid aan de orde.

Google biedt de sessies aan vanaf 18 oktober tot en met 28 oktober. Deze zijn voor iedereen die geïnteresseerd is toegankelijk. Versondernemers kunnen zich voor de volgende sessies inschrijven:

  • Workshop Creëer relevante social media content voor potentiële klanten (In samenwerking met Floral Designer Hanneke Frankema)
  • Workshop Word met je winkel beter vindbaar middels zoekmachine optimalisatie (SEO)
  • Workshop Vergroot je lokale vindbaarheid met een volledig Bedrijfsprofiel op Google
  • Workshop Krijg inzicht in het verkeer op jouw website middels Google Analytics
  • Masterclass: Schrijf een online marketing plan voor jouw bedrijf
  • Coaching: 1-on-1 adviesgesprek met een Digitale Werkplaats coach

Ga voor meer informatie naar Google.

Dossiers
Lees ook
De kracht van het interieur

De kracht van het interieur

Natuurlijk draait het in de slagerij in eerste instantie om de kwaliteit van de verkoopwaren en een goede service. “Maar onderschat de rol van de winkelinrichting niet,” zegt slager Jeroen van Voornveld. Presentatie, routing en sfeer kunnen bijdragen aan een fikse stijging van de omzet.

‘Ons interieur straalt uit dat mensen welkom zijn’

‘Ons interieur straalt uit dat mensen welkom zijn’

Na een eerste goedlopende zaak besloot slager Marcel Hamers nog een verswinkel te openen. Het pand met een oppervlakte van 600 m2 werd gestript en helemaal opnieuw ingericht. De 30 meter lange toonbank is de grote eye catcher.

‘Kies voor een winkel die bij jouw klanten past’

‘Kies voor een winkel die bij jouw klanten past’

Een belangrijke ontwikkeling op het gebied van winkelinrichting is het steeds groter wordende aandeel zelfservice in de verswinkels, vertelt Peter Pels, verkoopadviseur van Emondt-KMI Fresh Food Interiors. “Zelfserviceconcepten kunnen, mits goed toegepast en in combinatie met verspresentaties, veel voordelen bieden zoals extra impulsaankopen en meer...