Future Farm wil Europa veroveren met plantaardige producten

Future-Food-3

Future Food Group gaat een unieke samenwerking aan met Fazenda Futuro. Het Braziliaanse Fazenda Futuro maakt ‘vlees’ van planten. Onder de naam Future Farm gaat het bedrijf nu de Europese markt op, waarbij Future Food Group de exclusieve EU-leverancier is.

Future-Food-4-300x169 Future Farm heeft als doelstelling om op basis van planten exacte vlees-replica’s te produceren qua textuur en smaak. Zo draagt het bij aan het verminderen van de CO2 uitstoot en onnodig dierenleed. Het bedrijf gelooft dat de combinatie van innovatie, duurzaamheid en smaak, tot nieuwe producten kan leiden. Producten die staan voor een bewuste consumptie en die lekker van smaak zijn. Future Farm heeft zich in Zuid-Amerika al bewezen. Tijd om de rest van de wereld te veroveren met hun hoge kwaliteitsproducten.

Future-Food-1-300x202 ‘Brazilië is een wereldleider in de productie van vlees en groenten’, vertelt Marcos Leta, oprichter Future Farm. ‘Ik vind dat we daarmee ook de plicht hebben om een wereldspeler te zijn in de plantaardige industrie. Met ons merk willen we een echte verbinding maken met de bewuste consument door hen plantaardige kwaliteitsproducten te leveren tegen een concurrerende prijs. Producten die staan voor het tegengaan van ontbossing in Brazilië, zuinig omgaan met natuurlijke hulpbronnen en het verminderen van dierenleed voor onze consumptie. Ons doel is om een van de grootste spelers op het gebied van plantaardige producten te zijn en vreugde te brengen aan ieders buik en aan de planeet.’

Future producten

Future Farm producten hebben dezelfde textuur, sappigheid en vleessmaak als vlees, maar zijn volledig plantaardig. Tevens zijn ze glutenvrij. Op de Horecava konden bezoekers al kennismaken met de Future Burger, Future Mince en Future Meatballs. Bezoekers die de producten hebben geproefd waren zeer verrast, positief en enthousiast.

Samenwerking

Future-Food-2-300x191 Future Food Group, dat onder leiding staat van de heer Anton Bal, gaat de distributie van Future Farm voor Europa regelen. ‘De visie die wij met Future Food Group hebben is proteïnerijk voedsel van de toekomst’, aldus Bal. ‘Hiervoor ontwikkelen we zelf producten, maar we staan ook open voor andere food producenten die net als wij duurzaamheid en de toekomst als kernwaarde hebben. Samen kom je verder. Uit de gesprekken die we met Future Farm voerden, bleek al snel dat onze visies overeenkomen. Daarbij zijn hun producten ook nog eens enorm goed en passend bij het niveau en de prijs die wij de markt willen bieden. Het is gewoon zonde om Europa hier geen kennis mee te laten maken.’

FFG5-300x200 Leta sluit zich daarbij aan. ‘Ik denk dat we in Future Food Group een partner hebben gevonden die hetzelfde doel nastreeft en ons de nodige kennis en informatie over de EU-markt kan verstrekken. De verwachting is een langdurige, hechte samenwerking waarbij we actief een sterk merk in Europa creëren.’

De eerste vruchten van de samenwerking kunnen binnenkort geplukt worden. Na een kennismaking op de Horecava zijn vervolgstappen gezet om Europa te veroveren. Dit heeft ertoe geleid dat er deze maand de eerste Future Farm producten bij enkele retailers en groothandels te vinden zijn.

Lees ook
Nederlanders eten vlees en vis uit gewoonte

Nederlanders eten vlees en vis uit gewoonte

Veel Nederlanders eten vlees en vis uit gewoonte. Ze zijn het van huis uit gewend of degene die kookt maakt gerechten met vlees of vis. Zes op de tien Nederlanders omschrijft zichzelf als vleeseter. Dat blijkt uit de jaarlijkse Vegamonitor van Natuur & Milieu.

Jan Zandbergen Group start bouw nieuw innovatiecentrum

Jan Zandbergen Group start bouw nieuw innovatiecentrum

CEO Peter-Paul Zandbergen van Jan Zandbergen Group sloeg dinsdag 26 oktober symbolisch de eerste paal in de grond voor de bouw van het nieuwe Food Ontwikkelingscentrum.

Van biologische slagerij naar vooruitstrevende eetwinkel

Van biologische slagerij naar vooruitstrevende eetwinkel

Hun roots mogen dan in de slagerij liggen, inmiddels verkopen ze bij Eetwinkel ONS veel meer dan alleen vlees. Met de verhuizing naar een ander pand startte het Hilversumse bedrijf afgelopen zomer een nieuw avontuur mét nieuw concept, gericht op snel en makkelijk winkelen.