'Food grootste groeier bij onlinebestedingen'

12 februari 2018 Karin Geesink-Stegeman

De productcategorie food groeide het meest in het vierde kwartaal van 2017 bij de onlinebestedingen. Dit meldt supermarktvakblad Distrifood.

Vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder gaf de Nederlandse consument van oktober tot en met december 2017 online 52 procent meer uit binnen deze categorie. Dat staat in de Thuiswinkel Markt Monitor die begin maart wordt gepubliceerd.

Websupermarkten zijn populair

De reden van de sterke stijging van Food/Nearfood is volgens het onderzoek de groeiende populariteit van websupermarkten. Na Food/nearfood was Health & beauty de sterkste stijger (46 procent), gevolgd door Schoenen & personal lifestyle (25 procent). Net als in het voorgaande kwartaal zijn de online bestedingen in de categorie Telecom afgenomen. Vermoed wordt dat dit te maken heeft met de ingevoerde BKR-registratie bij het afsluiten van telefoonabonnementen.

Altijd op de hoogte blijven?