Febo: yoghurtkroket en reclame op mobieltje

13 augustus 2012 Tom van der Meer

AMSTERDAM - Febo wil het kroketassortiment uitbreiden, onder meer met een yoghurtkroket. Ook wil het bedrijf mensen in de buurt van een Febo, via hun mobieltje een snackaanbieding doen.

AMSTERDAM - Febo wil het kroketassortiment uitbreiden, onder meer met een yoghurtkroket. Ook wil het bedrijf mensen in de buurt van een Febo, via hun mobieltje een snackaanbieding doen.


Dat zegt directeur Dennis de Borst van Febo, meldt Misset Horeca. Het snackconcern wil het assortiment uitbreiden. Momenteel worden er testen uitgevoerd met een champignonkroket, aspergekroket en zelfs een kroket van yoghurt met verse vruchten.


Reuring brengen

De Borst: 'Er is heel veel mogelijk, we hopen er volgend jaar mee op de markt te komen. Daarmee kunnen we een beetje reuring in de winkel brengen, aandacht trekken en meer mensen de zaak binnen krijgen.


Daarnaast gaat Febo aan de slag met bluetooth. Klanten krijgen dan een berichtje als ze langs een Febo-vestiging lopen, bijvoorbeeld met een aanbieding. 'Wij deden nooit zo veel aan marketing, hingen hoogstens een poster op in de filialen. Maar de tijden veranderen, dus wij gaan mee', aldus De Borst.


Internationale plannen

De eerder in Meat&Meal aangekondigde plannen om de grens over te steken, gaan volgens De Borst nog steeds door. 'Er liggen aanvragen uit 23 landen. Voornamelijk van Nederlanders in het buitenland, uit Spanje, Duitsland, België en Frankrijk.'


'Waarschijnlijk zullen we binnen een paar jaar de eerste Febo aan de Spaanse kust openen', aldus De Borst, die verder aangeeft graag naast een vestiging van McDonald’s te zitten ‘want dan lopen onze zaken extra goed’.


Lees ook:

Febo-vitaaltje wordt 100% vega (6 november 2008)

Gezonde Febo-kroket heet 'Vitaaltje' (21 augustus 2008)

Febo in 2008 ook naar buitenland (12 oktober 2007)

Febo-kroket nu ook voor export (12 juli 2007)


Kijk in ons nieuwsoverzicht voor:

Alle berichten over Febo

Alle berichten over kroket

Altijd op de hoogte blijven?