Emté heeft beste vleeswarenimago van supermarkten

emte-logo

In het in opdracht van Stegeman uitgevoerde imago-onderzoek vleeswaren 2015 beoordeelt GfK retailers op schap, bediening en zelfbediening. In de Top 3 van GfK’s Schapimago Vleeswaren 2015 (bediening en zelfbediening samen) staat Emté op de eerste plaats, gevolgd door Deen en Plus.

Alle formules zijn beoordeeld door consumenten aan de hand van belangrijke aspecten. Alle formules worden beoordeeld op basis van hun prestatie met betrekking tot het verleiden en binden van hun klanten om de categorie te kopen. Als derde component wordt marktaandeel meegenomen om tot een prestatieranking te komen.

Hoogste rankings

Vervolgens worden de prestatierankings opgeteld bij de waarderingsrankings. De formule met de minste punten (hoogste rankings) is de winnaar. Bij een gelijk puntenaantal is ranking op waardering doorslaggevend, meldt Topvers.nl op haar website.

Lees ook
KNS ontwikkelt nieuwe online imagocampagne slager

KNS ontwikkelt nieuwe online imagocampagne slager

Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS) heeft voor haar leden een nieuwe campagne opgezet rondom de thema’s zomer, barbecue en samen eten. Het doel van de campagne is om “de slager en het ambacht positief in beeld te brengen.”

Start nieuwe campagne ‘De mooiste boodschap is bio’

Start nieuwe campagne ‘De mooiste boodschap is bio’

De driejarige Europese campagne ‘De mooiste boodschap is bio’ is gestart met als doel groei van het biologische marktaandeel en vergroting van de herkenbaarheid en het vertrouwen in het Europese biologische keurmerk. De campagne loopt tegelijkertijd in Zweden, Finland en België.

Picnic stapt versneld over naar Beter Leven kip

Picnic stapt versneld over naar Beter Leven kip

Online supermarkt versnelt de overstap naar Beter Leven-kip. Vanaf 7 mei bezorgt de online supermarkt alleen nog maar verse kip met minimaal één Beter Leven-ster van de Dierenbescherming. De kipvleeswaren volgen later.