Emté heeft beste vleeswarenimago van supermarkten

emte-logo

In het in opdracht van Stegeman uitgevoerde imago-onderzoek vleeswaren 2015 beoordeelt GfK retailers op schap, bediening en zelfbediening. In de Top 3 van GfK’s Schapimago Vleeswaren 2015 (bediening en zelfbediening samen) staat Emté op de eerste plaats, gevolgd door Deen en Plus.

Alle formules zijn beoordeeld door consumenten aan de hand van belangrijke aspecten. Alle formules worden beoordeeld op basis van hun prestatie met betrekking tot het verleiden en binden van hun klanten om de categorie te kopen. Als derde component wordt marktaandeel meegenomen om tot een prestatieranking te komen.

Hoogste rankings

Vervolgens worden de prestatierankings opgeteld bij de waarderingsrankings. De formule met de minste punten (hoogste rankings) is de winnaar. Bij een gelijk puntenaantal is ranking op waardering doorslaggevend, meldt Topvers.nl op haar website.

Lees ook
Wakker Dier: minder vleesaanbiedingen in de supermarkt

Wakker Dier: minder vleesaanbiedingen in de supermarkt

Uit de jaarlijkse foldermonitor van Wakker Dier blijkt dat het aantal vleesaanbiedingen in de supermarkt voor het eerst sinds 2015 is gedaald. In de eerste helft van 2022 daalde het aantal aanbiedingen naar het niveau van 2020.

FNV-leden akkoord met cao Vleeswaren

FNV-leden akkoord met cao Vleeswaren

Er is een de nieuwe cao voor de ruim 4.500 mensen, die werkzaam zijn in de vleeswarenfabrieken. Een meerderheid van de FNV-leden stemde in met de afspraken die de vakbond en de sector maakten.

Consumenten kopen minder vlees bij combinatie prijsverhoging en informatie over milieuschade

Consumenten kopen minder vlees bij combinatie prijsverhoging en informatie over milieuschade

Consumenten kopen 36 procent minder vlees in de supermarkt als zowel de prijzen worden verhoogd en ze meer informatie krijgen over de milieuschade door vleesproductie. Dit moet wel in combinatie gebeuren, melden het RIVM en de Vrije Universiteit.