Emté heeft beste vleeswarenimago van supermarkten

18 augustus 2015 Vleesmagazine

In het in opdracht van Stegeman uitgevoerde imago-onderzoek vleeswaren 2015 beoordeelt GfK retailers op schap, bediening en zelfbediening. In de Top 3 van GfK’s Schapimago Vleeswaren 2015 (bediening en zelfbediening samen) staat Emté op de eerste plaats, gevolgd door Deen en Plus.

Alle formules zijn beoordeeld door consumenten aan de hand van belangrijke aspecten. Alle formules worden beoordeeld op basis van hun prestatie met betrekking tot het verleiden en binden van hun klanten om de categorie te kopen. Als derde component wordt marktaandeel meegenomen om tot een prestatieranking te komen.

Hoogste rankings

Vervolgens worden de prestatierankings opgeteld bij de waarderingsrankings. De formule met de minste punten (hoogste rankings) is de winnaar. Bij een gelijk puntenaantal is ranking op waardering doorslaggevend, meldt Topvers.nl op haar website.

Altijd op de hoogte blijven?