Droogte zorgt nog niet voor problemen levensmiddelenindustrie

Droogte_pixabay

Foto: Pixabay

De hitte en de daarmee gepaard gaande droogte zorgt nog niet voor problemen bij de Nederlandse levensmiddelenindustrie. De Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) heeft hier nog geen signalen over ontvangen. Dat meldt het Noordhollands Dagblad.

Begin augustus kondigde de overheid aan dat Nederland kampt met aanhoudende droogte. “We zien al enkele weken dat het in Nederland steeds droger wordt”, zegt Michèle Blom (DG Rijkswaterstaat en voorzitter van het MTW) op de website van de Rijksoverheid. “Dat komt enerzijds door veel verdamping in ons eigen land en anderzijds door een zeer lage rivieraanvoer vanuit het buitenland. Waterschappen hebben dus al maatregelen getroffen om het water vast te houden en zo goed mogelijk te verdelen.”

De droogte heeft vooral gevolgen voor de landbouw en scheepsvaart. Denk bijvoorbeeld aan het niet kunnen sproeien van gewassen en belemmering van sommige vaarwegen. Dit kan voor problemen zorgen in de toelevering van grondstoffen en andere producten. Maar volgens FNLI ervaart de levensmiddelenindustrie nog geen problemen. Datzelfde geldt voor de brouwerijen, laat belangenvereniging Nederlandse Brouwers weten aan het Noordhollands Dagblad.

Bron: Noordhollands Dagblad

Geen nieuws meer missen van EVMI? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief en ontvang twee keer per week het laatste nieuws over de voedingsmiddelenindustrie.

Inschrijven Nieuwsbrief

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Dossiers
Lees ook

Stichting Reclame Code: bedrijven richten zich soms toch op kids

Meer bedrijven dan in 2015 overtreden de reclameregels voor voedingsmiddelen gericht op kinderen. Dat blijkt uit de jaarlijkse monitoring in opdracht van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI).Het is de vijfde keer dat de monitoring plaatsvindt, door de Stichting Reclame Code. Hoewel de naleving in algemene zin goed te noemen is, zijn er toch meer bedrijven ge√Įdentificeerd die in overtreding zijn van deze regels, in vergelijking met 2015. Opvallend genoeg gaat het in toenemende mate om reclame voor producten die niet snel als kinderproducten worden gezien, zoals bouillon, kruidenmixen,...