Crowdfundingcampagne De Vegetarische Slager in wereldwijde top-40

Artist-impression-2

De campagne voor de fabriek van De Vegetarische Slager heeft niet alleen Nederlandse crowdfundingrecords gebroken. Het initiatief heeft zich wereldwijd op de 39e plaats van de meest succesvolle crowdfundingcampagnes gevestigd.

De obligatiecampagne van De Vegetarische Slager voor de bouw van een fabriek in Breda voor de productie van plantaardige vleesvervangers blijkt één van de meest succesvolle crowdfundingcampagnes van Nederland. Binnen drie weken werd een bedrag van €2.499.500 opgehaald, de wettelijke limiet, waarmee de inschrijving voortijdig gesloten werd.

Overweldigende belangstelling

Oorspronkelijk stond de inschrijving voor de obligatiecampagne, die plaatsvond via MKB beurs NPEX, open tot vrijdag 4 december, maar overweldigende belangstelling zorgde voor eerdere sluiting op zondag 25 oktober. De obligaties worden op maandag 16 november betaalbaar  gesteld. De obligatielening heeft een looptijd van 7 jaar tegen een rente van 5 procent. De campagne werd gevoerd met medewerking van Natuur & Milieu.

Duidelijke toename

Wereldwijd groeit de belangstelling voor crowdfunding, ook in Nederland neemt het aantal campagnes duidelijk toe. Succesvolle Nederlandse voorbeelden zijn Snappcar (560K) , Hillblock (900K) , Kromkommer (40K), T-Rex (230K) en WakaWaka (1 miljoen).

Deelnemers aan de obligatiecampagne van De Vegetarische Slager worden als grondlegger vermeld op de nieuwe fabriek die eind 2016 gereed zal zijn. Daarnaast krijgen de deelnemers 5 procent korting op hun aankopen bij De Vegetarische Slager.

Lees ook
Innovaties

Innovaties

Ik ken geen slager die er niet mee bezig is. Slagers zijn altijd op zoek naar innovaties voor hun klanten. Op zoek naar een andere manier van uitsnijden, voorgegaarde producten en vooral naar lekkere – liefst gezonde – kant-en-klaarmaaltijden.

Dierloos – Dirk-Jan Verdonk

Dierloos – Dirk-Jan Verdonk

Dierloos van Dirk-Jan Verdonk omschrijft de geschiedenis van vegetariërs en veganisten in Nederland. Hoe ontstond het vegetarisme en veganisme en hoe verliep de ontwikkeling?

Zwitserse retailer investeert in Israëlisch kweekvleesbedrijf

Zwitserse retailer investeert in Israëlisch kweekvleesbedrijf

Migros Group, het grootste retailbedrijf van Zwitserland gaat investeren in de Israëlische kweekvleesproducent SuperMeat. Met deze samenwerking willen de bedrijven de productie en distributie van kweekvlees op commerciële schaal versnellen. Onderdeel van de overeenkomst is een investering van Migros in SuperMeat.