Colruyt haalt 'dioxineworst' terug

attachment-001_food-image-VLS6171I01

BRUSSEL - De supermarktketens Colruyt en OKay in België hebben begin deze week bekendgemaakt een recall te doen van droge worst. Deze bevat Iers varkensvlees dat mogelijk is besmet met dioxine.

BRUSSEL - De supermarktketens Colruyt en OKay in België hebben begin deze week bekendgemaakt een recall te doen van droge worst. Deze bevat Iers varkensvlees dat mogelijk is besmet met dioxine.

De terughaalactie heeft betrekking op worst van het merk Le Compagnon met een houdbaarheidsdatum van 5 februari.

De afgelopen weken waren er in België voortdurend recalls van vleesproducten vanwege mogelijk met dioxine verontreinigd Iers varkensvlees. Producenten en retailers zijn er kennelijk niet in geslaagd snel te achterhalen welke producten mogelijk dioxine kunnen bevatten en die uit de winkels te halen. Dat er steeds nieuwe mogelijk verontreinigde producten opduiken, is slecht voor het vertrouwen van de Belgische consumenten in de veiligheid van vlees.

Lees ook:
Opnieuw dioxine-recall in België (22 december 2008)
Unilever haalt worstjes terug in België (11 december 2008)

Kijk in ons nieuwsoverzicht voor:
Alle berichten over de dioxineaffaire

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
Een bron van inspiratie

Een bron van inspiratie

Binnen de vleesbranche is worst- en vleeswarenspecialist Paul van Trigt een instituut. Niet alleen als vakman en expert op het gebied van productkeuring – laat hem een worst proeven en hij benoemt tot op de gram welke specerijen erin zitten – maar ook als een oneindige bron van kennis.

Ketenkennisdialoog ‘De smaken van duurzamer varkensvlees’

Ketenkennisdialoog ‘De smaken van duurzamer varkensvlees’

Het Marktprogramma Verduurzaming Dierlijke Producten (VDP) organiseert op 1 februari de ketenkennisdialoog ‘De smaken van duurzamer varkensvlees’.

Worstenmerk Brandt & Levie start sharefunding voor meer duurzame worst

Worstenmerk Brandt & Levie start sharefunding voor meer duurzame worst

Het Amsterdamse biologische worstenmerk Brandt & Levie start een sharefunding campagne om haar internationale- en vegan groeiambities waar te maken. Het merk heeft als doel om ervoor te zorgen dat in 2028 de helft van de worst die in Noordwest-Europese huishoudens wordt gegeten verantwoord is.