Chateaubriand neemt klanten mee naar Rungis

attachment-001_food-image-VLS11258I01

HEEMSTEDE - Chateaubriand uit Heemstede organiseert voor klanten en bedrijven exclusieve culinaire workshops. Het neusje van de zalm voor echte culi's is de workshop DeLuxe met een bezoek aan Rungis in Parijs.

HEEMSTEDE - Chateaubriand uit Heemstede organiseert voor klanten en bedrijven exclusieve culinaire workshops. Het neusje van de zalm voor echte culi’s is de workshop DeLuxe met een bezoek aan Rungis in Parijs.

Deelnemers krijgen een exclusief inkijkje in de grootste markthallen van Europa. Onder deskundige begeleiding worden de verschillende hallen met bijzondere producten bezocht. Deelnemers kunnen ter plekke zelf inkopen doen. Bedrijfsleider Johan van Uden is net terug uit Parijs waar hij met een mannenkookclub Rungis bezocht. ‘De reacies van de deelnemers zijn zeer enthousiast. Eens in de drie á vier weken kom ik in Parijs om daar inkopen te doen: vleeswaren uit Frankrijk, bijzondere vleessoorten, lammetjes, buitenlandse kazen en delicatessen. Ik ben daar nog geen Nederlandse slager tegengekomen, wel grote kaaswinkels uit Nederland die hun inkopen doen.’

Bij andere workshops die de eetwinkel organiseert staan kalfsvlees, rundvlees en lamsvlees centraal. Deelnemers leren de beste delen te selecteren en eigenhandig uit te benen. Onder leiding van het team van Van Uden worden verschillende bereidingen gedemonstreerd en geproefd. Elke workshop sluit af met een meergangenmenu.

Promoten

‘Eigenlijk zijn de workshops door onze site, die gemiddeld honderd bezoekers per dag trekt, ontstaan. We kregen in de winkel vraag naar dit soort kooksessies. We willen goede informatie geven en vlees promoten, zoals bijvoorbeeld orgaanvlees. Ook vinden mensen het leuk om te leren hoe ze een lammetje moeten uitbenen.’

Voor de liefhebbers van de fijne keuken zijn er workshops foie gras en truffel (inclusief meergangenmenu). Ook zijn er workshops binnenlandse en buitenlandse kazen, barbecue/buitenkeuken en dineren van de open haard op Landgoed Woestduin.

De kosten voor de workshops zijn € 150,-- p.p. inclusief een uitgebreide maaltijd en drankjes. De meerprijs voor de workshops truffel en foie gras bedraagt € 50,-- p.p.

De workshop Deluxe kost € 850,-- p.p. (inclusief reis, een overnachting in Holiday Inn, een viergangendiner en een warme lunch in typisch Franse restaurants).

 

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook

Workshops in Vleesatelier van Hilversumse Slagerij Mulder

Slagerij Mulder, gevestigd in het Hilversumse Winkelcentrum Kerkelanden, verzorgt diverse workshops in het Vleesatelier annex de Kookstudio van het bedrijf. Hobbykoks leren daar onder begeleiding van topkok Wilco van den Baar de fijne kneepjes van het vak.'Vaak blijf je bij je vertrouwde recepten, omdat je weet hoe je dat klaar moet maken. Voor de nieuwsgierigen en kooklustigen onder ons is het verbeteren van je vaardigheden juist de uitdaging', aldus de slagerij aan de Kapittelweg 139 in Hilversum. 'In onze winkel krijgen we dan ook met grote regelmaat vragen voor advies over de juiste bereidingswijze...

Workshop Markontwikkeling & Koopgedrag door P. Van den Berg

Workshop Markontwikkeling & Koopgedrag door P. Van den Berg

In navolging van de uitnodiging aan de slagers die deelnamen aan de Gouden Slagersring heeft Vleeshandel P.C. van den Berg de workshop Marktontwikkeling & Koopgedrag gegeven.In deze workshop werd tijdens drie rondes ingezoomd op de probleemstellingen die naar voren komen bij de onderwerpen marktontwikkeling, koopgedrag en vleesbeleving. Het was een...

Nieuw barbecueperspectief

In deze editie van Vleesmagazine gaat het voornamelijk om trends voor het nieuwe barbecueseizoen. Nou kan ik natuurlijk heel gemakkelijk opschrijven dat ik toch echt wel verwacht dat er in het jaar 2017 vooral veel ‘groot vlees’ op de barbecue terechtkomt. En dat de klanten dit bij u in de zaak komen kopen, maar dat vind ik iets te makkelijk voor deze column. Dat weet u immers al lang.In mijn ogen wordt het tijd om de trend van 2017 vanuit een ander perspectief te bekijken.Via Facebook en andere social media zie ik verschillende dingen voorbij komen als het gaat om de barbecue. Dankzij deze media...