Campagne Varkens in Nood: Turn your nose up

20 juli 2016

Varkens in Nood komt met een nieuwe campagne: Turn your nose up. Hiermee volgen ze enkele bekende Britse dierenvrienden die een video maakten met de boodschap: ‘haal je neus op voor varkensfabrieken’.

Met deze campagne wil Varkens in Nood ertoe bewegen dat mensen voor biologisch vlees kiezen in plaats van goedkoop varkensvlees.

Bordje ellende

Varkens in Nood: ‘Wie goedkoop varkensvlees koopt, schotelt zichzelf een bordje ellende voor. Want maak je geen illusies: de dieren die je dan eet, hebben vreselijk geleden. Omdat ze hun korte leven doorbrachten in krappe, duistere stallen, waar ze lucht inademden die zwaar was de ammoniak. Waar ze niet konden wroeten en geen normaal sociaal gedrag konden vertonen, zodat ze uit wanhoop maar in elkaars staart gingen bijten. Als die staart tenminste niet allang zonder verdoving was afgeknipt.’

Turn your nose up

In navolging van bekende Britse dierenvrienden als Stephen Fry, Sting en Jeremy Irons, die er onderstaande video over maakten, vraagt Varkens in Nood mensen hun neus op te halen voor ‘varkensfabrieken’, oftewel: Turn your nose up.

Enkele bekende Nederlanders gaven al gehoor aan deze oproep. Zie foto's hieronder met onder andere; Jort Kelder, Tommy Wieringa, Lies Visschedijk, Maryam Hassouni en Miryanna van Reeden.

Knipsel-300x271 Afbeelding: Varkens in Nood

Altijd op de hoogte blijven?