Campagne tegen te warme koelkasten

voedingscentrum

Het Voedingscentrum begint rond de zomer met een campagne die zich richt op het bewaren van voedsel in de koelkast. Jaarlijks zijn er tweeduizend gevallen van voedselvergiftiging, die deels zijn toe te schrijven aan te hoge koelkasttemperaturen.

Met de campagne hoopt het centrum het aantal gevallen van voedselvergiftiging omlaag te krijgen. ‘Goed gekoeld bewaren is niet alleen om bederf te voorkomen, maar ook om het aantal eventuele ziektemakers, die al van nature in producten zitten, laag te houden’, licht een woordvoerster van het Voedingscentrum toe.

De optimale koelkasttemperatuur is 4 graden Celsius. Bacteriën en schimmels groeien dan nauwelijks. Maar uit eerder onderzoek blijkt dat één op de vier koelkasten te warm is afgesteld en dat 85 procent van de Nederlandse huishoudens niet weet wat de temperatuur in de koelkast is. Uit steekproeven is gebleken dat het in sommige koelkasten wel 11 graden Celsius is.

Lees ook
Jeroen van Voornveld, Slagerij Gelderblom: “De nieuwe winkel voldoet optimaal aan klantenwensen”

Jeroen van Voornveld, Slagerij Gelderblom: “De nieuwe winkel voldoet optimaal aan klantenwensen”

Klanten komen naar de slager voor gemaksproducten en een bijzonder assortiment, zegt Jeroen van Voornveld van Slagerij Gelderblom in Ermelo. “Om dit goed te presenteren, hadden we een nieuwe winkel nodig.”

De kracht van het interieur

De kracht van het interieur

Natuurlijk draait het in de slagerij in eerste instantie om de kwaliteit van de verkoopwaren en een goede service. “Maar onderschat de rol van de winkelinrichting niet,” zegt slager Jeroen van Voornveld. Presentatie, routing en sfeer kunnen bijdragen aan een fikse stijging van de omzet.

‘Kies voor een winkel die bij jouw klanten past’

‘Kies voor een winkel die bij jouw klanten past’

Een belangrijke ontwikkeling op het gebied van winkelinrichting is het steeds groter wordende aandeel zelfservice in de verswinkels, vertelt Peter Pels, verkoopadviseur van Emondt-KMI Fresh Food Interiors. “Zelfserviceconcepten kunnen, mits goed toegepast en in combinatie met verspresentaties, veel voordelen bieden zoals extra impulsaankopen en meer...