C1000 past verpakking plofkip aan

AMSTERDAM - Supermarktketen C1000 past de etiketten van zijn kippenvlees aan.

AMSTERDAM - Supermarktketen C1000 past de etiketten van zijn kippenvlees aan.

Op de etiketten waren kippen te zien die buiten in de wei scharrelden, terwijl het volgens Wakker Dier om 'plofkippen' ging, die altijd binnen zitten. Een klacht van Wakker Dier bij de Reclame Code Commissie wordt, een dag nadat ze werd ingediend, ingetrokken.

Volgens de dierenorganisatie heeft het hoofdkantoor van C1000 alle winkels met de gewraakte etiketten opdracht gegeven de verpakking onmiddellijk aan te passen. 'We hadden natuurlijk liever gezien dat C1000 niet de verpakking maar de plofkip aan had gepast', meldt Wakker Dier, die zijn campagne tegen de plofkip doorzet.

De brancheorganisatie van supermarkten CBL liet donderdag weten vanaf 2020 alleen nog maar vlees te willen verkopen van dieren die zijn behandeld volgens strenge normen op het gebied van milieu, antibioticagebruik en dierenwelzijn. 

Lees ook
Bond Seafood levert eerste plastic tray met CurvCode

Bond Seafood levert eerste plastic tray met CurvCode

Nieuw ontworpen recyclebare visverpakkingen van Bond Seafood mét CurvCode liggen bij Jumbo Supermarkten in de schappen. CurvCode is een Nederlandse innovatie voor het digitaal coderen van plastic. Ook voor verpakkingen van vlees(waren) is deze innovatie baanbrekend.

Decemberaanbod gebruikte MULTIVAC-machines

Decemberaanbod gebruikte MULTIVAC-machines

Heeft u op zeer korte termijn een traysealer, dieptrekker of portioneermachine nodig? Geen tijd om maanden te wachten op levering? MULTIVAC kan snel schakelen en biedt naast splinternieuwe verpakkings- en verwerkingsmachines ook gebruikte machines uit voorraad te koop en te huur aan.

Packaging Innovations ‘pakt door’ richting de toekomst

Packaging Innovations ‘pakt door’ richting de toekomst

Packaging Innovations is terug: 17 en 18 november 2021 stond Taets in Zaandam in het teken van (consumenten)verpakkingen. Rowdy van den Nieuwenhuizen, Head of Marcom en Content bij Easyfairs: “We hebben als organisatie echt enorm genoten bij het zien van de gesprekken die onze exposanten, partners en bezoekers met elkaar hadden. Daarnaast waren wij...