Boek over De Vegetarische Slager

attachment-001_food-image-VLS13415I01

Het boek ‘De Vegetarische Slager’ van Jeroen Siebelink verschijnt 5 maart. Het boek beschrijft hoe Jaap Korteweg zijn voedselrevolutie ontketende: van idealistische droom naar wereldsucces.

Jaap Korteweg is een slagerszoon en boer uit het Brabantse Zevenbergen. Hij is nuchter en bescheiden, maar ook ambitieus en eigenwijs. Iemand die blind is voor beren op de weg, maar zijn kansen altijd scherp ziet.

 

Als boer zag hij van dichtbij hoe zijn grote liefde voor vlees ten koste ging van dier, mens en planeet. Hij is ervan overtuigd dat plantaardige vleesopvolgers, die in smaak en beet niet te onderscheiden zijn van dierlijk vlees, het houden van dieren overbodig maken en het leven op aarde redden. Zijn droom was om mensen vegetarisch vlees te laten eten. Lékker vlees; kip, biefstukken, rookworst - alles waar hij zelf als vleesliefhebber zo van houdt- maar dan zonder dat er een dier aan te pas komt.

De-vegetarische-slager_2D-195x300 Daarom besloot hij De Vegetarische Slager op te richten. Samen met marketingman en politicus Niko Koffeman, die hij bij toeval ontmoette op een camping, begon hij de slagerij uit zijn dromen. Zijn plantaardige vlees is de toekomst en wordt inmiddels in tientallen landen verkocht. Dit is zijn verhaal.

Jeroen Siebelink

Schrijver en onderzoeksjournalist Jeroen Siebelink neemt de lezer mee op het onvergetelijke avontuur van een groepje pioniers dat zich, gesterkt door de missie van Jaap, elke dag inzet voor een wereld zonder dierlijk vlees. Lezers van dit boek worden onderdeel van de droom, de strijd, de mislukkingen, de tactiek, de geheimen, het doorzettingsvermogen en het uiteindelijke succes van De Vegetarische Slager.

Jeroen Siebelink heeft tal van non-fictietitels op zijn naam staan. Van zijn hand verschenen onder meer De oversteek, Vaders & zonen en Het wereldschokkende en onweerstaanbaar lekkere verhaal van Tony’s Chocolonely.

[intermezzo: 1]  
Lees ook
‘t Wordt tijd dat ik de leiding neem

‘t Wordt tijd dat ik de leiding neem

Rolf Mulder komt na 10 jaar met een herziene, uitgebreidere uitgave van zijn boek ‘t Wordt tijd dat ik de leiding neem. Over de bekende stripfiguur Olivier B. Bommel en de kunst van het leidinggeven. Wie de stijl van Bommel weet toe te passen heeft volgens Mulder de routekaart in handen naar echt leiderschap.

Brand New BBQ

Brand New BBQ

Met de start van het nieuwe BBQ-seizoen verschijnt Brand New BBQ. Het tiende boek in de Smokey Goodness reeks van Jord Althuizen. Hij laat in zijn boek zien hoe je met oude technieken nieuwe smaken kan creëren.

Dertien essays over eten

Dertien essays over eten

“Er zijn in Nederland te weinig boeken over eten”, schrijft Bowi van Onna in de inleiding. Kookboeken zijn er genoeg, maar er zijn weinig boeken waarin literatuur en keuken “lekker met elkaar versmelten”. Dus liet hij dertien auteurs schrijven over hun passie voor eten en bundelde deze in het boek In de keuken.