Boek over De Vegetarische Slager

attachment-001_food-image-VLS13415I01

Het boek ‘De Vegetarische Slager’ van Jeroen Siebelink verschijnt 5 maart. Het boek beschrijft hoe Jaap Korteweg zijn voedselrevolutie ontketende: van idealistische droom naar wereldsucces.

Jaap Korteweg is een slagerszoon en boer uit het Brabantse Zevenbergen. Hij is nuchter en bescheiden, maar ook ambitieus en eigenwijs. Iemand die blind is voor beren op de weg, maar zijn kansen altijd scherp ziet.

 

Als boer zag hij van dichtbij hoe zijn grote liefde voor vlees ten koste ging van dier, mens en planeet. Hij is ervan overtuigd dat plantaardige vleesopvolgers, die in smaak en beet niet te onderscheiden zijn van dierlijk vlees, het houden van dieren overbodig maken en het leven op aarde redden. Zijn droom was om mensen vegetarisch vlees te laten eten. Lékker vlees; kip, biefstukken, rookworst - alles waar hij zelf als vleesliefhebber zo van houdt- maar dan zonder dat er een dier aan te pas komt.

De-vegetarische-slager_2D-195x300 Daarom besloot hij De Vegetarische Slager op te richten. Samen met marketingman en politicus Niko Koffeman, die hij bij toeval ontmoette op een camping, begon hij de slagerij uit zijn dromen. Zijn plantaardige vlees is de toekomst en wordt inmiddels in tientallen landen verkocht. Dit is zijn verhaal.

Jeroen Siebelink

Schrijver en onderzoeksjournalist Jeroen Siebelink neemt de lezer mee op het onvergetelijke avontuur van een groepje pioniers dat zich, gesterkt door de missie van Jaap, elke dag inzet voor een wereld zonder dierlijk vlees. Lezers van dit boek worden onderdeel van de droom, de strijd, de mislukkingen, de tactiek, de geheimen, het doorzettingsvermogen en het uiteindelijke succes van De Vegetarische Slager.

Jeroen Siebelink heeft tal van non-fictietitels op zijn naam staan. Van zijn hand verschenen onder meer De oversteek, Vaders & zonen en Het wereldschokkende en onweerstaanbaar lekkere verhaal van Tony’s Chocolonely.

[intermezzo: 1]  
Lees ook
Vakantieboek voor managers

Vakantieboek voor managers

Het Vakantieboek voor professionals en managers 2022 bevat de beste boeken en artikelen die het afgelopen jaar onder de aandacht kwamen van de redactie van uitgeverij Business Contact. "Dit zijn de pareltjes die we afgelopen jaar langs hebben zien komen op de uitgeverij."

Zeventig jaar Nederlandse eetcultuur

Zeventig jaar Nederlandse eetcultuur

Zeventig jaar Nederlandse eetcultuur is een heerlijk boek voor iedereen die van Nederlandse geschiedenis, eten en tijdschriften houdt. Ik val in alle categorieën, maar de eerste twee zijn het belangrijkst.

Diversiteit is een complex verandervraagstuk voor een bedrijf

Diversiteit is een complex verandervraagstuk voor een bedrijf

Diversiteit en inclusie zijn actuele onderwerpen. Denk aan Black lives matters, #metoo en de zwartepietendiscussie. Ook op de werkvloer. Steeds meer bedrijven vinden diversiteit belangrijk. Maar hoe ga je met dit onderwerp aan de slag? Het boek De Inclusiemarathon, het Managementboek van het jaar 2022, kan hierbij helpen.