Boek over De Vegetarische Slager

attachment-001_food-image-VLS13415I01

Het boek ‘De Vegetarische Slager’ van Jeroen Siebelink verschijnt 5 maart. Het boek beschrijft hoe Jaap Korteweg zijn voedselrevolutie ontketende: van idealistische droom naar wereldsucces.

Jaap Korteweg is een slagerszoon en boer uit het Brabantse Zevenbergen. Hij is nuchter en bescheiden, maar ook ambitieus en eigenwijs. Iemand die blind is voor beren op de weg, maar zijn kansen altijd scherp ziet.

 

Als boer zag hij van dichtbij hoe zijn grote liefde voor vlees ten koste ging van dier, mens en planeet. Hij is ervan overtuigd dat plantaardige vleesopvolgers, die in smaak en beet niet te onderscheiden zijn van dierlijk vlees, het houden van dieren overbodig maken en het leven op aarde redden. Zijn droom was om mensen vegetarisch vlees te laten eten. Lékker vlees; kip, biefstukken, rookworst - alles waar hij zelf als vleesliefhebber zo van houdt- maar dan zonder dat er een dier aan te pas komt.

De-vegetarische-slager_2D-195x300 Daarom besloot hij De Vegetarische Slager op te richten. Samen met marketingman en politicus Niko Koffeman, die hij bij toeval ontmoette op een camping, begon hij de slagerij uit zijn dromen. Zijn plantaardige vlees is de toekomst en wordt inmiddels in tientallen landen verkocht. Dit is zijn verhaal.

Jeroen Siebelink

Schrijver en onderzoeksjournalist Jeroen Siebelink neemt de lezer mee op het onvergetelijke avontuur van een groepje pioniers dat zich, gesterkt door de missie van Jaap, elke dag inzet voor een wereld zonder dierlijk vlees. Lezers van dit boek worden onderdeel van de droom, de strijd, de mislukkingen, de tactiek, de geheimen, het doorzettingsvermogen en het uiteindelijke succes van De Vegetarische Slager.

Jeroen Siebelink heeft tal van non-fictietitels op zijn naam staan. Van zijn hand verschenen onder meer De oversteek, Vaders & zonen en Het wereldschokkende en onweerstaanbaar lekkere verhaal van Tony’s Chocolonely.

[intermezzo: 1]  
Lees ook
Easy BBQ Every Moment

Easy BBQ Every Moment

In ‘Easy BBQ, Every moment’ deelt Grill Guru 101 tips & tricks voor de BBQ en 40 recepten voor vlees, vis, groente en desserts. Van een klassieke Sunday roast tot een snelle Friday night burger of een groetetopper voor Meatless Monday.

Marketing voor ondernemers met lef

Marketing voor ondernemers met lef

Veel ondernemers proberen klanten te lokken door hun kennis te delen. Helemaal verkeerd schrijft Aartjan van Erkel in zijn nieuwe boek Nummer 1. Hij gelooft dat je niet je kennis gratis moet delen, maar moet entertainen. “Stop met teachen, begin met teasen.”

Goed teamwerk - Karin Derksen

Goed teamwerk - Karin Derksen

Lukt het jou en je team om het beste resultaat uit de samenwerking te halen? Heeft iedereen er plezier in en zijn alle betrokkenen tevreden? Als dat niet (altijd) lukt, ben je geen uitzondering. Zowel in de praktijk als uit onderzoek blijkt dat het rendement en werkplezier in teams vaak tegenvalt.