'Bio on stage' wil biologisch hip maken

13 augustus 2012 Norbert van der Werff

ALPHEN - Food Traxx uit het Brabantse Alphen introduceert het nieuwe merk biologische producten Bio on stage. Het bedrijf wil met het assortiment biologisch uit de alternatieve sfeer halen, legt ondernemer Erwin van Beest uit.

ALPHEN - Food Traxx uit het Brabantse Alphen introduceert het nieuwe merk biologische producten Bio on stage. Het bedrijf wil met het assortiment biologisch uit de alternatieve sfeer halen, legt ondernemer Erwin van Beest uit.

Van Beest wil met het assortiment inspelen op de vraag naar 'eerlijke en vooral lekkere biologische producten'. De producten zijn hip, eerlijk, puur en sluiten aan op de hedendaagse wereldse trends, aldus Food Traxx.

Bio on stage wordt volgende week op de Horecava geïntroduceerd. Het gaat om biologische sauzen, marinades en kruiden die worden geproduceerd in de fabriek in Alphen. Ook worden gegaard vlees en vleeswaren van Daily Harmony in Hedel gedistibueerd en  broodsoorten, maaltijdcomponenten en zuivel die eveneens door derden worden geproduceerd.

Het bedrijf produceerde eerder al biologische producten. Dat bleek aan te slaan. Ook het beleidsvoornemen van het ministerie van LNV dat de overheid 40 procent van de producten voor catering biologisch moet inkopen, was reden voor Food Traxx om meer met biologische producten te doen.

Onder de Tasteworld-holding van Van Beest valt ook D'n Waard, dat een gangbaar (niet-biologisch) assortiment sauzen, marinades en kruiden voert. De productie daarvan wordt verplaatst naar de nieuwe productielocatie in Zaltbommel, die in maart wordt geopend.

Lees ook:

Topkok werkt liefst met biologisch vlees (15 december 2008)

'Streekproducten verankeren in beleid' (21 november 2008)

Tussensegment vlees lijkt nabij (12 november 2008)

Kijk in ons nieuwsoverzicht voor:

Alle berichten over biologisch

Altijd op de hoogte blijven?