Belgische vleessector in beeld

VLAM_fotoboek Jimmy Kets

Foto: VLAM

Het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) brengt samen met persfotograaf Jimmy Kets de Belgische vleessector in beeld in een fotoboek. "We willen de kloof tussen de consumenten en het vlees op hun bord verkleinen door hen met beeld en tekst iets bij te brengen over de Belgische vleessector", zegt "Liliane Driesen, woordvoerder VLAM. 

Het boek toont volgens Driesen de liefde van de Belgisce vleessector voor "hun dieren, hun stiel en hun producten.” Er zijn zo'n 100.000 mensen werkzaam in de Belgische vleessector. "Ze worden gedreven door passie, vakmanschap, kwaliteit, en de liefde voor hun stiel. België behoort tot de absolute wereldtop op het vlak van smaak, traceerbaarheid, voedselveiligheid en dierenwelzijn. En daar is de sector terecht trots op."

Het fotoboek moet de kloof tussen consumenten en producten verkleinen. Het brengt de hele keten in beeld. Varkens- en rundveehouders, veevoederfabrikanten, slachthuizen en verwerkingsbedrijven, de slagerij en het restaurant.

De foto's zijn gemaakt door persfotograaf Jimmy Kets. Hij studeerde in 2001 af aan Sint-Lucas Antwerpenen werkt als huisfotograaf bij de krant ‘De Standaard’. Er zijn verschillende tentoonstellingen van zijn werk  geweest en hij won verschillende prijzen, waaronder twee keer de Nikon Promising Young Photographer award, twee Sabam awards en de Photo Press Award voor beste Belgische persfotograaf.

Bron: VLAM

 

Dossiers
Lees ook
Vlees in de media - week 32

Vlees in de media - week 32

In Memoriam voor Gerrit Kastelein, een reportage bij varkensboerderij Zonvarken en waar moeten slagers rekening mee houden als de Afrikaanse Varkenspest in Nederland opduikt. Wat lazen we afgelopen week over de branche? Een greep uit de media.

Friquandelle

Friquandelle

Waar de kroket en bitterballen de muur al lang ontstegen zijn en zelfs het patatje-met tot een haute frituur gerecht is verworden, ligt de frikandel nog altijd in het verdomhoekje van de vreetschuur.

Vlees in de media - week 31

Vlees in de media - week 31

De populariteit van de barbecue, verschillende slagers besluiten te stoppen en slager Theo Beerens vertelt over zijn vak. Wat lazen we de afgelopen week over de vleesbranche? Een greep uit de media.