België promoot wél vlees van eigen bodem

13 augustus 2012 Caroline van der Plas

BRUSSEL – Het Vlaamse promotiebureau voor vlees VLAM gaat rundvlees van eigen bodem promoten in de horeca. Het Witblauw rund wordt speerpunt.

BRUSSEL – Het Vlaamse promotiebureau voor vlees VLAM gaat rundvlees van eigen bodem promoten in de horeca. Het Witblauw rund wordt speerpunt.


Topkok Peter Goossens is het gezicht van de campagne. ‘Het vlees van ons nationaal Witblauw rund is om je vingers bij af te likken’, zegt hij in een advertentie.

Nationale actie

De campagne wordt nationaal gevoerd en is een project dat VLAM en de Waalse promotiedienst Apaq-W financieren. Beide promotiediensten schenken in de communicatie aandacht aan de kwaliteitslabels Meritus en BBQS.


Wedstrijd

Restaurateurs kunnen van 30 januari tot 31 maart kunnen kennismakingspakketten winnen. De eerste duizend deelnemers ontvangen een rundvleespakket ter waarde van 50 euro. Alle deelnemers krijgen bovendien het boek ‘Hoe bereid ik vlees’.


Later dit jaar kunnen restaurants een jaar lang gratis Witblauw rundvlees winnen, ter waarde van 15.000 euro. Ze moeten hiervoor duidelijk Witblauw rundvlees op hun menukaart hebben staan, de wedstrijdvragen correct beantwoorden én bij de dertig beste antwoorden op de schiftingsvraag zitten.


Ambassadeur

De derde en laatste pijler van de actie wordt eind 2009 gelanceerd. VLAM en Apaq-W gaan dan op zoek naar een Vlaamse en Waalse ambassadeur van Witblauw rundvlees. Deze ambassadeurs moeten echte voorvechters zijn van Witblauw rundvlees.

Stem ook mee met onze nieuwe stelling:

'De Nederlandse vleessector moet geld uittrekken voor de oprichting van een nieuw vleespromotie- en informatiebureau.' Klik hier om naar onze stelling te gaan en mee te stemmen

Lees ook:

Veviba paradepaardje van Verbist (12 februari 2008)

België pompt miljoenen in eigen vlees (25 december 2007)

Kijk in ons nieuwsarchief voor:

Meer berichten over Belgisch vlees

Altijd op de hoogte blijven?