Belg gaat voor luxe kalkoen

13 augustus 2012 Lucien Joppen

BRUSSEL – Belgen blijven de bourgondiërs van de Lage Landen, aldus een onderzoekje van het Belgische Deloitte. Zo blijkt de gevulde kalkoen met Kerst een hardloper.

BRUSSEL – Belgen blijven de bourgondiërs van de Lage Landen, aldus een onderzoekje van het Belgische Deloitte. Zo blijkt de gevulde kalkoen met Kerst een hardloper.


Guido Van Damme van de Antwerpse wildspecialist Huis Van Hove bevestigt deze trend in het Nieuwsblad: ‘De consument is verwend en eet het hele jaar door lekker. Met Kerst en Nieuw moet nog iets specialers op tafel komen. Gelukkig, want onze gevulde kalkoen met truffels vind je niet overal.’


Ook Cathérine Van Hecke van de gelijknamige Gentse familiezaak benadrukt dat de verse bereidingswijze van traiteurs het verschil maakt. ‘Bij ons is de gevulde kalkoen nog steeds een succesnummer. Het recept dateert nog van mijn overgrootvader. Wij gebruiken kalfsvlees, dat we samen met de levertjes van de kalkoenen vermengen met ganzenlever, truffel en kruiden.’


Uit het voornoemde onderzoek blijkt dat de Belg tijdens de eindejaarsperiode per persoon gemiddeld 149 euro besteedt aan eten en drinken.


Meer marketing en salesnieuws

Altijd op de hoogte blijven?