'Alleen echte man eet vlees

attachment-001_food-image-VLS4267I01

ROTTERDAM – 'Een dag geen vlees, is een dag niet geleefd'. Dat is het motto van de Nederlandse man, stelt bakboterproducent Croma na onderzoek. 'Mannen vinden een man die geen vlees eet, geen echte man.

ROTTERDAM – ‘Een dag geen vlees, is een dag niet geleefd’. Dat is het motto van de Nederlandse man, stelt bakboterproducent Croma na onderzoek. ‘Mannen vinden een man die geen vlees eet, geen echte man.’


Traditiegetrouw vinden meer mannen (68 procent) dan vrouwen (43 procent) vlees het lekkerste onderdeel van de maaltijd, aldus het onderzoek dat werd gehouden onder vijfhonderd Nederlanders.

Jacht

Bijna 1 op de 3 van hen is ervan overtuigd dat je een man tijdens de maaltijd niet van zijn stukje vlees kan afhouden. Het gaat zelfs zo ver dat als het vlees niet naar wens verdeeld wordt, mannen de jacht openen zodra het op tafel komt: ruim één op de vier mannen probeert zich dan het grootste stuk toe te eigenen. Terwijl maar één op de tien vrouwen dit doet.


Verrassend

Ruim 2 op de 5 Nederlanders zijn van mening dat voor een man ‘een maaltijd zonder vlees geen echte maaltijd is’. Brandmanager Annemiek Kuipers van Croma vindt het verrassend dat de man anno 2007 zijn oerinstinct weer laat spreken. 

Gelukkig

Ten opzichte van vrouwen ervaren mannen vaker een voldaan (50 procent) en gelukkiger gevoel (14 procent) na het eten van vlees (vrouwen respectievelijk 36 procent en 7 procent). ‘Ook maakt het eten van vlees mijn dag compleet’, aldus bijna 1 op de 5 mannen.

Download hier het volledige onderzoeksrapport 'de beleving van vlees'

Lees ook:

Mannen tuk op wok en barbecue (4 juni 2007)

Man houdt van biefstuk, vrouw van gehaktbal (17 maart 2006)

Kijk ook in ons nieuwsarchief voor:

Alle berichten over mannen en vlees

Link:

Unilever

Lees ook
Consument bereid meerprijs biologisch te betalen na uitleg

Consument bereid meerprijs biologisch te betalen na uitleg

Consumenten zijn vaker bereid een meerprijs voor biologische producten te betalen na uitleg over wat biologisch betekent, blijkt uit onderzoek van Future of Food Institute. De positieve houding ten opzichte van biologische levensmiddelen steeg na een uitleg bij respondenten van 52 naar 75 procent.

Bijna helft van de Nederlanders is flexitariër

Bijna helft van de Nederlanders is flexitariër

Nederlanders eten minder vlees. Uit onderzoek van Marktdata naar de populariteit en het sentiment rondom vleesvervangers blijkt dat de afgelopen 12 maanden 36 procent van de Nederlanders minder vlees is gaan eten of helemaal is gestopt.

‘Vlees in winkels en restaurants mag duurder’

‘Vlees in winkels en restaurants mag duurder’

Een meerderheid van de Nederlanders steunt het verhogen van de prijs van dierlijke producten of gerechten, zo blijkt uit onderzoek dat Kieskompas uitvoerde in opdracht van ProVeg.