Van Slager tot Chef gaat online

1 mei 2018 Karin Geesink-Stegeman

Het nieuwe seizoen van Van Slager tot Chef gaat online en wordt niet uitgezonden op televisie. Reden voor de wisseling is om de jonge doelgroep te bereiken. Volgens onderzoek van SKO kijken jongeren vooral naar video’s op het internet in plaats van naar uitzendingen op televisie. Dit laat de KNS weten op haar website.

Na drie jaar Van Slager tot Chef bij RTL4 wordt deze productie nu online voortgezet. ‘Uit onderzoek van Stichting KijkOnderzoek (SKO) blijkt dat de jonge doelgroep die het format najaagt een voorkeur heeft voor video content bekijken via YouTube of Netflix. De ‘oudere’ generatie kijkt nog wel trouw naar ‘lineaire’ televisie. Dit is niet dé primaire generatie die wij met het format aan het hakblok moeten zien te krijgen. Voor die generatie zijn er legio inspirerende kook-shows zoals bijvoorbeeld Ik BBQ voor jou’, schrijft de KNS op haar website.

Eigen kanaal

SHH Productions, eigenaar en producent van het format, bouwt een kanaal waarvoor zij nieuwe videocontent gaat produceren. Videocontent waarmee enerzijds jonge mensen worden geënthousiasmeerd om voor het ambachtelijke werk van de slager te kiezen en anderzijds kennis, passie en enthousiasme voor het vak binnen de gevestigde orde gedeeld gaat worden. Een verzameling video’s (lees: uitzendingen) met uiteen lopend karakter: van ‘real-life’ jonge slagers volgen in hun dagelijkse werkzaamheden tot aan vakkennis video’s over materialen, hygiëne-producten en onontbeerlijke smaakmakers voor de business. Dit alles komt tezamen op een geheel vernieuwde website met onderliggend YouTube kanaal.

Lees ook: Julian Horst winnaar Jong Talentprijs Gouden Slagersring

Van Slager tot Chef

In Van Slager tot Chef gaan jonge slagersleerlingen met elkaar de strijd aan. Naast het laten zien van een typische slagersvaardigheid gaan kandidaten aan de slag met een culinaire opdracht. De doelstelling van het programma is om jonge mensen te enthousiasmeren om voor het vak te kiezen.

Bron: KNS

Altijd op de hoogte blijven?