nieuws

Unilever komt met Bertolli-maaltijden

Industrienieuws

AMSTELVEEN – Unilever gaat diepgevroren tweepersoons kant-en-klaarmaaltijden onder het merk Bertolli lanceren in de VS.

Unilever komt met Bertolli-maaltijden

AMSTELVEEN – Unilever gaat diepgevroren tweepersoons kant-en-klaarmaaltijden onder het merk Bertolli lanceren in de VS.

De reden voor de introductie van diepvries-Bertolli is duidelijk, zo stelt de website Marketing Tribune. De nieuwe productlijn heet Dinner for Two en mikt op het hogere marktsegment.

Amerikanen kopen gemiddeld 82 diepvriesmaaltijden per persoon per jaar. Per jaar wordt in deze markt 5,7 miljard dollar omgezet.

In Europa heeft Unilever juist afstand gedaan van haar diepvriesactiviteiten (met uitzondering van consumptie-ijs). Met name de snackbusiness paste niet meer bij de gezondheidsmissie van het concern.

Lees ook:
Unilever verkoopt diepvriestak aan Permira (28 augustus 2006)

Bekijk ons nieuwsarchief voor:
Alle berichten over Unilever

Reageer op dit artikel