nieuws

Diefstal vlees zegt iets over populariteit

Industrienieuws

WESTERBORK – Mensen willen er graag goed uitzien en lekker eten. Geen wonder dat juist daarom cosmetica en vlees zulke gewilde producten zijn om te stelen in supermarkten. Dat stelt Sjoerd Dijkstra, oud-hoofd communicatie van de PVE.

Diefstal vlees zegt iets over populariteit

WESTERBORK – Mensen willen er graag goed uitzien en lekker eten. Geen wonder dat juist daarom cosmetica en vlees zulke gewilde producten zijn om te stelen in supermarkten. Dat stelt Sjoerd Dijkstra, oud-hoofd communicatie van de PVE.

Sjoerd Dijkstra: ‘Diefstal van vlees zegt ook iets over de populariteit van het product. Mensen kunnen en willen er niet zonder. Vooral de oudere generatie is eraan gewend om alle dagen een stukje vlees op het bord te hebben. Hiermee zijn ze opgevoed. Ze vinden het lekker en weten dat het gezond is. En ja, als de portemonnee dan begint te protesteren, proberen consumenten het op een andere manier. Natuurlijk is het stelen van vlees in de supermarkt of waar dan ook niet goed te praten. Diefstal hoort niet. Maar voor de vleessector zijn jattende bejaarden een steun in de rug. Ouderen blijken nog altijd dol te zijn op een stukje vlees. Houden zo.’

Een medewerkster van Detailhandel Nederland vertelde in het Dagblad van het Noorden van 22 mei dat bij vleesdieven de vergrijzing toeslaat. Steeds meer 65-plussers gaan op rooftocht. Vlees is een geliefd product om te jatten. De platte verpakking glijdt snel en makkelijk in tas of jaszak. En vlees kost een paar centen, dus als je dan toch wat wilt achteroverdrukken is het een gewild artikel. Heel anders dan vleesvervangers die meestal wel gewoon bij de kassa worden afgerekend.
 

Reageer op dit artikel