nieuws

C1000 wakkert vleesoorlog aan

Industrienieuws

AMERSFOORT – C1000 voert sterke prijsverlagingen door in het vleesassortiment. De Schuitema-formule prijst tien populaire vleesproducten af als reactie op eerdere prijsverlagingen van Albert Heijn.

C1000 wakkert vleesoorlog aan

AMERSFOORT – C1000 voert sterke prijsverlagingen door in het vleesassortiment. De Schuitema-formule prijst tien populaire vleesproducten af als reactie op eerdere prijsverlagingen van Albert Heijn.

Dat meldt Distrifood.nl. Ook start Schuitema met een agressiever communicatieplan om zijn positie als marktleider in vlees te versterken.

Prijsverlaging
Schuitema heeft afgelopen week de prijzen van basisvleesproducten als kipfilet, varkensschnitzel, entrecote, kuikenbouten, slavinken, hamburgers, rundervinken, rundergehakt en verse worst met enkele dubbeltjes tot vijftig cent per kilo verlaagd. Hiermee geven Albert Heijn en C1000 de aanzet tot een nieuwe prijzenslag in vlees.

Aanval
De Bas geeft toe dat Schuitema hiermee de aanval van AH wil afslaan. Schuitema start ook met een prijsagressiever actieplan in het vleesassortiment. Klanten krijgen bij aankoop van één kilo van een vleesproduct dat in de aanbieding is, een tweede kilo mee voor € 0,10.

In de eerste actieweek geldt de korting voor rundergehakt, gehaktballen à la minute, magere varkenslappen, kipschnitzels, kip tv-sticks en gehaktschnitzels.

Lees ook:
C1000 verliest marktaandeel vlees (12 november 2006)

Kijk in ons nieuwsarchief voor:
Alle berichten over C1000
Alle berichten over Schuitema
Alle berichten over Albert Heijn
Alle berichten over prijzenslag

Reageer op dit artikel