nieuws

Buitengewone Varkens wint VersMarketeer GameChange Award

Industrienieuws

VENLO – Op de vierde editie van het VersEvent op de Floriade, is Buitengewone Varkens op de vijfde plaats geëindigd bij de verkiezing van de Versmarketeer van het Jaar.

VENLO – Op de vierde editie van het VersEvent op de Floriade, is Buitengewone Varkens op de vijfde plaats geëindigd bij de verkiezing van de Versmarketeer van het Jaar.

Daarnaast won het bedrijf de publieksprijs van het event, de GameChange Award, door het publiek toegekend aan het bedrijf dat afgelopen jaar het meest vernieuwende – game changing – initiatief heeft ontwikkeld binnen de vers-sector. Van de ruim 160 aanmeldingen, die eerder dit jaar waren binnengekomen, waren de uiteindelijke 10 genomineerde Versmarketeers aanwezig op het event. De jury koos dit jaar Harm-Jan van Dijk van Landmarkt als de overall winnaar.

Buitengewone Varkens is ontstaan in Twente. De firma Pecus is bedenker van het concept en werkt hierin samen met drie boerenbedrijven. Het doel is ingaan tegen de stroom van steeds grootschaliger, anoniemer en internationaler produceren, bij ultradunne marges voor de boer. Voor de financiering is gekozen voor een innovatief crowdfundingmodel waarbij investeerders 100 euro inleggen en daar over een periode van drie jaar voor 150 euro aan vleeswaren voor terug krijgen. Inmiddels zijn ruim 500 investeerders op deze manier aangetrokken.

Lees ook:
Landmarkt gekozen tot Versmarketeer 2012
Buitengewone Varkens breidt assortiment uit
Crowdfundinginitiatief Buitengewone Varkens populair

 

Reageer op dit artikel