QR code

16 mei 2017

Het weer wordt beter en menig slager moet aan de bak. Natuurlijk komen er ook nog piekmomenten in onze omzet aan zoals; Hemelvaartsdag, Pinksteren en Vaderdag. Maar daarna is het toch echt de barbecue die het verschil kan maken.

Oké, het is veel werk en de klanten zijn veeleisend vandaag de dag. Maar met een goede aanpak kun je als versspecialist toch echt het verschil maken ten opzichte van de supermarkten.

Je moet er natuurlijk wel werk van maken, want voor niets gaat de zon op. Vraag de gemeente en je buren toestemming om een aantal keer voor je zaak de barbecue aan te steken. Doe dit eventueel met een leverancier van mooie apparaten in jou plaats en verwen je klanten. Vul je zomerassortiment aan met zelfgemaakte salades en misschien kun je afspraken maken met de slijter en de bakker om je klanten totaal te ontzorgen. Jij bent de vakman die zorgt voor een geslaagde barbecue en dat moet je iedereen laten weten.

Eerlijk is eerlijk, niet iedereen is dol op vlees en ook dat geeft je de kans jezelf te manifesteren als meedenker. Wat dacht je van een lekker visje op de barbecue of een gepofte aardappel met gegrilde verse groente en een top sausje. Het hoeft echt allemaal niet zo moeilijk te zijn maar je moet wel zelf het heft in handen nemen en je klanten wakker schudden.

Nu is een slager geen weerman en zeker geen marketeer. Maar de weersomstandigheden en een beetje PR doen zeker een duit in het zakje wanneer het gaat om bestellingen noteren. Daarom sluit ik af met een paar ideeen waar je misschien iets mee kunt doen.

Je kent het vast wel van een hotel in het buitenland. Je komt ’s morgens bij de receptie en ziet op een bordje of een tv-scherm wat de actuele weersverwachting is. Dit kun je natuurlijk makkelijk kopieren naar de toonbank in je winkel. Maak er bijvoorbeeld een barbecueweerbericht van.

En voor de PR plaats je op je weerbericht natuurlijk een QR code. Deze QR code kun je ook op je Facebookpagina plaatsen of verspreiden via twitter. Zo’n QR code heeft veel mogelijkheden. Kijk maar eens op google en maak je eigen bestelformulier, je assortimentslijst, je verwijzing naar je je websit, enzovoort. Dus versspecialisten met barbecueambities. De voorzet is gegeven, het is aan jullie om er iets mee te doen. Hier in de Achterhoek zeggen ze D’RAN. Met andere woorden zet je schouders er onder en ga er voor.

Succes met ondernemen.

qr De QR code hierboven is voor een ieder misschien de eerste aanzet tot een top barbecue omzet dit jaar.

Altijd op de hoogte blijven?