Mooie titel

Vleesmagazine en Vlees+

U heeft het nieuwsbericht vast op de website of in de nieuwsbrief van Vlees+ voorbij zien komen: “Uitgeverij Alea Publishers neemt Vleesmagazine over van Vakmedianet”. Een mooie nieuwe stap voor onze uitgeverij, voor Vlees+ en voor Vleesmagazine.

De geschiedenis van Vleesmagazine gaat ver terug, in een column ten tijde van het 10-jarig bestaan van de titel Vleesmagazine refereerde de hoofdredacteur aan de ruim 100-jarige geschiedenis van het blad: “Ooit, in 1916, is het begonnen met een wekelijkse uitgave van De Vee- en Vleeschhandel (…). In de loop der jaren volgden nieuwe namen: De Slagerij, Vlees en Vleeswaren, De Vleeskrant, Slagerswereld en Meat & Meal.”

Kortom een lange geschiedenis waarin één ding steeds hetzelfde bleef: het vakblad stond voor kennis, informatie en inspiratie voor mensen in de vleesbranche. Net als Vlees+. Inmiddels hebben beide titels een positie die veel meer is dan een papieren informatiedrager. Met de bladen, online nieuws, nieuwsbrieven en sociale media staan er platformen die ondernemers in de hele branche ondersteunen. En, als corona het toelaat, horen daar in de toekomst ook weer evenementen bij.

We zijn nu druk bezig met plannen maken voor beide titels, waarin ‘samenwerken’ het sleutelwoord wordt. Wat we allemaal gaan doen? Dat laten we u volgende maand weten. Maar een ding is zeker: we blijven u inspirerende verhalen brengen van ondernemers die vol passie in deze sector werken. Zoals Wouter van de Veen die in Vlees+ 2-2021 zijn liefde voor het vak uit de doeken doet: “Ik ben slager omdat ik het héle vak mooi vind, niet om alleen in de winkel te staan. Voor mij horen de levende inkoop en het slachten erbij”.

Wordt vervolgd!

(En heeft u in de tussentijd vragen of alvast een idee voor een onderwerp waar we zeker aandacht aan moeten besteden, dan hoor ik dat heel graag via info@vleesplus.nl.)

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
Duurzame innovaties bij de slager

Duurzame innovaties bij de slager

Duurzaamheid is een belangrijk thema, ook bij de slager. Reden voor Koninklijke Nederlandse Slagers om stil te staan bij de duurzame innovaties in de branche. Zoals producten gemaakt van reststromen uit de worstmakerij, hybride producten, en de onlangs ontwikkelde plantaardige grondstoffengel.

‘Trots dat mijn winnende worst zo goed verkoopt’

‘Trots dat mijn winnende worst zo goed verkoopt’

Niels Visschedijk (22) wist al jong dat hij slager wilde worden. Hij rondde de opleidingen van SVO af, werkte bij verschillende slagerijen en is nu terug bij de slagerij van zijn ouders, Slagerij Jan Visschedijk. Onlangs won hij de Ad Bergwerffprijs voor zijn unieke Hy-dro-worst.

Slagerij Pinckaers wint Beste Worstmaker en Traiteur van het jaar 2023

Slagerij Pinckaers wint Beste Worstmaker en Traiteur van het jaar 2023

Tijdens het jaarevent van Uw Slager en Het Worstmakersgilde op 23 januari won Slagerij Pinckaers uit Eijsden zich zowel de titel Beste Worstmaker als Traiteur van het jaar 2023.