Meedoen dus!

19 april 2013 Harrie Leijten

Soms moet je een radicale beslissing nemen. Vleesmagazine heeft dat gedaan met Slagerij van het Jaar. Al is afscheid nemen van een vaste waarde, dat was Slagerij van het Jaar, niet gemakkelijk. En nieuwe daarvoor in de plaats brengt wat risico met zich mee. Daarom waren wij aangenaam verrast over de vele positieve reacties.

Ik heb zelf vijf jaar ervaring met Bakker met Ster, een voortzetting van Bakkerij van het Jaar. Er profileren meer bakkerijen zich met Bakker met Ster dan dat zij konden doen met Bakkerij van het Jaar. Met Slager met Ster biedt Vleesmagazine de slagers ook deze mogelijkheid.

Vleesmagazine werkt samen met het Nederlands Bakkerij Centrum. Dat heeft weliswaar geen verstand van de slagerij, maar weet wel hoe het een verkiezing moet organiseren. En zij kan terugvallen op de jarenlange ervaring die vanuit Slagerij van het Jaar is opgebouwd.

Nu is het aan de slagers om van deze verkiezing een succes te maken. Het gaat om meer dan om een productbeoordeling. Productkwaliteit is en blijft belangrijk. Verloochen je dat, dan heeft meedoen aan Slager met Ster eigenlijk geen nut.

Maar in de loop der jaren is alles om het product heen steeds belangrijk geworden. De verzorging van en sfeer in de winkel, het persoonlijke contact, het kennisniveau van de medewerkers, de uitstraling en beleving, het zijn items die steeds belangrijker worden. Daarmee kan een bedrijf boven anderen uitsteken.

Een van de mooiste onderdelen van Slager met Ster is dat de deelnemende slagers elkaar in de finaleronde ook beoordelen, buiten hun verzorgingsgebied om. Daarover heb ik van de bakkers fantastische verhalen gehoord: op zo’n dag worden onschatbaar veel tips en ideeën met elkaar gedeeld. De moeite meer dan waard. Meedoen dus!

Altijd op de hoogte blijven?