blog

Onderscheidend

Blogs 259

Verandering van spijs doet eten. Het is daarom verstandig om met enige regelmaat kritisch naar je assortiment en de presentatie ervan te kijken. En er zelf ook van te blijven proeven. Door bewust naar je vitrine te kijken en ook keuzes in het assortiment te durven maken, is de weg naar innovatie en ontwikkeling vrij. Bedenk daarbij wel dat meer niet altijd beter is.

Onderscheidend

Sterker nog, de consument vindt het prettiger om een goed overzicht te hebben dan uit twintig verschillende salades te moeten kiezen. Met vijf of zes varianten is er nog altijd voldoende keuze en bovendien kun je in je vitrine ook wat vaker variëren. Met deze adviezen probeert Yvonne van der Putten van Creasoof slagers te prikkelen en te triggeren om vaste patronen te doorbreken. ‘Ik wil een beetje rock & roll toevoegen’, zoals ze het zelf omschrijft.

Haar inspirerende kijk op het slagersvak wordt onderstreept door onze nieuwe columnist, Meesterslager Wouter van de Veen. Ook hij pleit voor vernieuwing en innovatie. Van producten en ook van het bedrijf. Het is volgens hem een continuproces, waarbij de slager zijn klanten blijft verrassen met nieuwe producten en smaken.

Dat ‘nieuw’ niet altijd betekent dat je het wiel opnieuw moet uitvinden, bewijst onze ‘oude bekende’ Paul van Trigt. Samen met Vleesmagazine werkt hij aan een prachtig receptenboek, met de titel Atelier van klassiekers. Een aantal klassieke recepten en bereidingstechnieken uit binnen- en buitenland vormen de basis. Van Trigt laat zien hoe de recepturen op een eigentijdse manier zelf te maken zijn. Zo worden de kunstzinnige en creatieve kneepjes van het ambacht voor de toekomst geborgd. Op de korte termijn kun je er ook je voordeel mee doen. Want om te overleven, is onderscheidend vermogen van levensbelang.

Reageer op dit artikel