Blik op de toekomst

20 februari 2018

Vleesmagazine is jarig. Dit jaar bestaat ons vakblad voor de totale slagers- en vleessector alweer tien jaar. Natuurlijk gaat de geschiedenis verder terug, want Vleesmagazine ontstond een decennium geleden na een fusie tussen Slagerswereld en Meat&Meal. Eigenlijk een samengaan tussen ambacht en industrie.

Het was tien jaar geleden een strategische zet. Het samengaan van de twee bladen was vooral bedoeld om goed voorbereid de toekomst in te gaan. In de afgelopen tien jaar hebben we vanzelfsprekend niet stilgezeten. We zijn constant in beweging. De printuitgaven Vleesmagazine en de Industrie Special zijn gerestyled. De vakbladen zitten in een mooi nieuw jasje. De website is up-to-date en ook op social media-platformen zijn we actief. De prestigieuze wedstrijd om de Gouden Slagersring is weer helemaal terug van weggeweest. Inschrijven kan trouwens nog, maar wacht niet te lang...

button_schrijf-je-hier-in-voor-de-gouden-slagersring-300x23

En zo is de markt ook constant in beweging. Ondernemers hebben weer vertrouwen in de toekomst en dat straalt ook deze eerste editie van het nieuwe jaar uit. Jonge en vooral bevlogen vakmensen van het noorden tot het zuiden bouwen aan toekomstgerichte bedrijven. Bert-Jan de Poel en Frank Kremers gaan in Groningen voor kwaliteit, ambacht en gastvrijheid. Anne Kramer in Driebergen onderscheidt zich door de verkoop van het vlees van zijn eigen varkens. Biologische slager Peter-Paul van Bentum in Beusichem opende een gloednieuwe worstmakerij. Hij zag zijn omzet stagneren door de verkoop van biologisch vlees bij de supermarkt, maar nu kan hij meer aan derden leveren en is het bedrijf klaar voor de toekomst. Dat geldt ook voor Slagerij Hermanns in Nederweert, die anticipeert op de veranderende markt en inzet op beleving.

Ik word heel blij van al deze mensen die met een gezonde dosis lef en vooral met een goede ondernemersvisie de blik op de toekomst richten.

Ik hoop u ook. Veel leesplezier.

Altijd op de hoogte blijven?