Viresmo: uniek 24/7 afhaalsysteem - Altijd vers, altijd open

Slagerij de Rooij_Viresmo_Smeva (adv NB VLM 9-12-2021)

Dit slimme versboxsysteem laat klanten hun koelverse (vlees)producten online bestellen en betalen. Ze ontvangen een code die is gekoppeld aan hun persoonlijke vak. En kunnen vervolgens hun bestelling eenvoudig afhalen op het voor hen gewenste tijdstip, zonder de winkel te hoeven binnenstappen.

Hoe werkt het?

Smeva is gecertificeerd dealer én 24/7 servicepartner van Viresmo, een nieuw ‘on demand’ gekoeld versboxsysteem met 8 of 14 modulair in te delen vakken die eenvoudig te koppelen is aan een website of webshop. Dit nieuwe on-demand-afhaalsysteem werkt als volgt: 

  1. Je ontvangt de online bestelling en betaling van de klant
  2. Je plaatst de bestelling in een vak in de Viresmo
  3. Jouw klant ontvangt een code via mail of sms om het vak te openen
  4. De klant haalt op een zelfgekozen moment de bestelling af.

Verhoog je omzet

Maar wat is er nu zo bijzonder aan deze koeling? Een belangrijk voordeel van de Viresmo is dat je je omzet verhoogd, doordat producten 24/7 zijn af te halen. Slagerij Dirk: “Wij zijn zeer tevreden over de Viresmo, onze omzet is met 25% toegenomen en we hebben er extreem veel nieuwe klanten bij.”

Geen wachtrijen meer

Daarbij ontlast de Viresmo piekuren; bestellingen kunnen worden voorbereid op een rustiger moment en het biedt de mogelijkheid meer te verdienen zonder de winkel langer open te moeten gooien. Dit kan Slagerij de Rooij beamen: “Voorheen moest er in drukke periodes een tafel buiten worden neergezet met een extra personeelslid. De Viresmo bood hierin een uitkomst. We hebben namelijk geen uitbreidingsmogelijkheden en op deze manier kunnen piekuren eenvoudig worden opvangen, zonder extra personeelslid. Traditionele klanten kunnen natuurlijk gebruik blijven maken van de winkel. Alleen zonder in de rij te hoeven staan."

Het perfecte personeelslid

Ook fungeert de Viresmo als een extra verkooppunt met langere openingstijden, buiten uw reguliere winkel om. En niet geheel onbelangrijk, zeker in de coronapandemie, je hoeft daarvoor geen extra personeel aan te nemen. De Viresmo is nooit ziek en werkt ook op feestdagen. Kortom, het perfecte personeelslid. Slagerij Geert&Wendy: “Wij zijn erg enthousiast. De Viresmo is voor ons een tweede winkel, zowel qua omzet als het aantrekken van nieuwe klanten. Mede door de aandacht op social media heeft het een enorme sprong gemaakt. Ook heeft het ons  een besparing van twee weekendkrachten opgeleverd en hoeven klanten niet meer buiten te wachten tijdens de coronaregels."

Meer info: www.smeva.com/nl/viresmo

Lees ook
Ontslag op staande voet

Ontslag op staande voet

Het kan door omstandigheden gebeuren dat je te laat op het werk komt. Kan het structureel te laat komen op het werk voor ontslag op staande voet zorgen?

Maaltijden van de slager

Maaltijden van de slager

Maaltijden zijn niet meer weg te denken uit het assortiment van veel slagers. En het aandeel groeit alleen maar. Het is niet alleen zaak om verser en beter te zijn dan de supermarkten, maar ook om je te onderscheiden van andere versspecialisten die maaltijden verkopen. Wat heb je, naast je eigen kwaliteitsvlees, daarvoor nodig?

Consumentengedrag in kaart (deel 2): ‘Gebruik van claims kan waardevol zijn’

Consumentengedrag in kaart (deel 2): ‘Gebruik van claims kan waardevol zijn’

Hoe ziet de klant van morgen eruit? In Vleesmagazine 8 van 2021 signaleerde Susanne Danes van FoodBase drie belangrijke ontwikkelingen binnen de versbranche. In deel 2 vertelt haar collega Linda van Zonsbeek over claims en hoe je hiermee inspeelt op gezondheidsmotieven van klanten.