Artikelen
Vereniging van Keurslagers: al 75 jaar een krachtig collectief

Vereniging van Keurslagers: al 75 jaar een krachtig collectief

De Vereniging van Keurslagers bestaat 75 jaar. Dat wordt dit jaar uitbundig gevierd met onder meer extra consumentenacties. De vereniging kiest daarbij voor een optimale mediamix met trots als basis.‘We zijn hartstikke trots op ons jubileum,’ zegt Joep Klaver, directeur van de Vereniging van Keurslagers. Klaver groeide zelf op in een slagersfamilie...

Emondt - KMI: ‘Zelfbediening in de winkel is absolute must’

Emondt - KMI: ‘Zelfbediening in de winkel is absolute must’

Zelfbediening is volgens Egbert-Jan Russchen, adviseur van Emondt-KMI Fresh Food Interiors, een absolute must. ‘De slagerij blijft natuurlijk een bedieningswinkel met een ambachtelijke uitstraling, maar zelfbediening hoort hier absoluut bij. De klant moet voldoende zelfkeuze hebben. Zorg ervoor dat een groot deel van het assortiment ook voorverpakt...

Future Food Group breidt scope productontwikkeling uit

Future Food Group breidt scope productontwikkeling uit

Geheel binnen de visie ‘proteïnerijk voedsel van de toekomst’ heeft Future Food Group (FFG) de productontwikkeling uitgebreid. Letterlijk door investeringen in nieuwe technologie waarmee realistische vezelstructuren ‘als kip’ en ‘als rund’ worden vervaardigd, maar ook door zich te richten op meer typen eindproducten.Waar Future Food Group (FFG) zich,...

Worst carnaval ever! Bakkerij Van Keulen haakt in

Worst carnaval ever! Bakkerij Van Keulen haakt in

Wordt het de Worst carnaval ever in 2021!? Als het aan Bakkerij Van Keulen in de Bommelerwaard ligt niet. De inventieve bakkers hebben een worstenbroodjesbox bedacht, de bestelling lopen storm.De bakkerijketen lanceerde vrijdag 2 januari een worstenbroodjesbox onder de slogan: Worstcarnavalever. De eerste dag werden er al honderd pakketten besteld....

Tips van Gisèle Rebel voor online verkoop

Tips van Gisèle Rebel voor online verkoop

Veel foodondernemers zijn actief op Facebook en Instagram om hun producten aan te prijzen. Ze vergeten daarbij hun verhaal te vertellen; teksten schrijven voor social media vinden ze lastig. Voormalig slagersvrouw Gisèle Rebel helpt ondernemers in de food- en horecabranche om meer (online) omzet te maken via Facebook, Instagram, nieuwsbrieven en hun...

Sealwise kiest Jackit als partner voor de vleesindustrie

Sealwise kiest Jackit als partner voor de vleesindustrie

Vrijwel nergens is de behoefte aan optimale hygiëne zo groot als in de voedingsmiddelenindustrie. Om zo goed mogelijk in deze behoefte te voorzien, heeft Sealwise Nederland deze week een exclusieve samenwerkingsovereenkomst gesloten met renovatiespecialist Jackit uit Beekbergen.Door deze samenwerking kan Jackit een garantie bieden voor een virus- en...

Interieurontwerper Ettore Giovanni Vittorio ‘Vic’ Caiano overleden

Interieurontwerper Ettore Giovanni Vittorio ‘Vic’ Caiano overleden

Ettore Giovanni Vittorio ‘Vic’ Caiano, die verantwoordelijk is geweest voor de inrichting van vele slagerijen, is op donderdag 5 november op tachtigjarige leeftijd als gevolg van het coronavirus overleden. Vic stond bekend om zijn heldere blik op het leven, zijn nooit aflatende humor en creatief vermogen. Hij was een graag geziene persoonlijkheid bij...

KNS: ‘Verlenging lockdown zwaar voor horecaslagers’

KNS: ‘Verlenging lockdown zwaar voor horecaslagers’

De verlenging van de lockdown komt niet als een verrassing, maar is wel een klap voor de horecaslagers, aldus de Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS).De reserves van de ondernemers die aan de horeca leveren zijn op, aldus de KNS. De toegezegde toegezegde verruiming van het steunpakket is broodnodig om te zorgen dat deze ondernemers alsnog niet kopje...

Trends voor 2021: Gezondheid, lokaal, thuisconsumptie, online en vleesvervangers

Trends voor 2021: Gezondheid, lokaal, thuisconsumptie, online en vleesvervangers

Door het coronavirus was 2020 een bewogen jaar. Volgens velen heeft het virus ook grote invloed op het gedrag van consumenten, wat leidt tot verschillende nieuwe trends en versnelling van bestaande trends. Vleesmagazine dook in de verschillende trendlijstjes en geeft een overzicht van de vijf trends die overal terugkomen.Aan het eind van elk jaar verschijnen...

Ondernemersacademie Food: Kunsthistorica met de laarzen in de modder

Ondernemersacademie Food: Kunsthistorica met de laarzen in de modder

Tijdens haar studie kunstgeschiedenis had Renkema, samen met haar vriend, een moestuin waarin ze zich naar hartenlust uitleefde. Na haar afstuderen had ze diverse kantoorbanen, maar natuur en dieren, dat blééf kriebelen. ‘We hebben een boerderij gekocht in het Gelderse Stokkum en willen ons richten op vleesproducten. Kleinschalig en met verschillende...

Vleesmagazine Nieuwsbrief

Niets missen van Vleesmagazine.nl? Meld u dan aan voor onze gratis nieuwsbrief en blijf op de hoogte van vakinformatie, nieuws en ontwikkelingen in de vleessector.

Inschrijven
Vleesmagazine
Vleesmagazine

Superaanbieding! 1 jaar slechts
€ 249,00 1e jaar met 25% korting excl. btw

Profiteer nu
Vleesmagazine Editie 3 | mei 2021
Vleesmagazine Editie 3 | mei 2021

Vleesmagazine en Vlees+ gaan samen verder. Één vakblad vol mooie reportages, inspirerende recepten, informerende artikelen en columnisten die u aan het denken zetten. Lees hier het eerste nummer online.

Lees meer
Evenementen

Workshop Zout- en suikerverlaging

17 juni 2021

Lees meer

Cursus Vleestechnologie

31 augustus 2021

Lees meer

Cursus Levensmiddelenmicrobiologie

31 augustus 2021

Lees meer
Vleesmagazine op Social

Social Logo Facebook Alea

Social Logo Linkedin Alea

Social Logo Twitter Alea