Schouten Europe stopt met merk GoodBite

Beeld: Schouten Europe

Vleesvervangerproducent Schouten Europa stopt na twintig jaar met haar merk GoodBite. In het eerste kwartaal van 2022 verdwijnen de laatste GoodBite-producten uit de schappen, meldt het bedrijf in een persbericht.

GoodBite was een van de eerste vleesvervangermerken in Nederland. Schouten startte in 1990 met de ontwikkeling van vleesvervangers op basis van plantaardige eiwitten. Het merk GoodBite was lange tijd exclusief verkrijgbaar bij C1000 en werd na 2012 ook in andere supermarkten verkocht, zoals Jumbo, Deen en PLUS.

Private label

Schouten wil zich nu volledig inzetten op private label producten. Commercieel directeur Arjaan van der Giessen: “Er komen steeds meer merken op de markt die zich als A-merk profileren. Dan kun je twee dingen doen: of meegaan in het merkgeweld en grof investeren in het laden van je merk, of je specialiseren op het gebied van private label producten. Wij hebben voor dat laatste gekozen’’. Daarnaast wil het bedrijf innovatieve producten aan retailpartners aanbieden waarmee men zich kan onderscheiden in de markt.

Lees ook
Nederlanders eten vlees en vis uit gewoonte

Nederlanders eten vlees en vis uit gewoonte

Veel Nederlanders eten vlees en vis uit gewoonte. Ze zijn het van huis uit gewend of degene die kookt maakt gerechten met vlees of vis. Zes op de tien Nederlanders omschrijft zichzelf als vleeseter. Dat blijkt uit de jaarlijkse Vegamonitor van Natuur & Milieu.

Jan Zandbergen Group start bouw nieuw innovatiecentrum

Jan Zandbergen Group start bouw nieuw innovatiecentrum

CEO Peter-Paul Zandbergen van Jan Zandbergen Group sloeg dinsdag 26 oktober symbolisch de eerste paal in de grond voor de bouw van het nieuwe Food Ontwikkelingscentrum.

‘Vlees in winkels en restaurants mag duurder’

‘Vlees in winkels en restaurants mag duurder’

Een meerderheid van de Nederlanders steunt het verhogen van de prijs van dierlijke producten of gerechten, zo blijkt uit onderzoek dat Kieskompas uitvoerde in opdracht van ProVeg.