Schouten Europe stopt met merk GoodBite

Beeld: Schouten Europe

Vleesvervangerproducent Schouten Europa stopt na twintig jaar met haar merk GoodBite. In het eerste kwartaal van 2022 verdwijnen de laatste GoodBite-producten uit de schappen, meldt het bedrijf in een persbericht.

GoodBite was een van de eerste vleesvervangermerken in Nederland. Schouten startte in 1990 met de ontwikkeling van vleesvervangers op basis van plantaardige eiwitten. Het merk GoodBite was lange tijd exclusief verkrijgbaar bij C1000 en werd na 2012 ook in andere supermarkten verkocht, zoals Jumbo, Deen en PLUS.

Private label

Schouten wil zich nu volledig inzetten op private label producten. Commercieel directeur Arjaan van der Giessen: “Er komen steeds meer merken op de markt die zich als A-merk profileren. Dan kun je twee dingen doen: of meegaan in het merkgeweld en grof investeren in het laden van je merk, of je specialiseren op het gebied van private label producten. Wij hebben voor dat laatste gekozen’’. Daarnaast wil het bedrijf innovatieve producten aan retailpartners aanbieden waarmee men zich kan onderscheiden in de markt.

Lees ook
Wat verscheen er de afgelopen week in de media over de vleesbranche?

Wat verscheen er de afgelopen week in de media over de vleesbranche?

In de media verschijnen regelmatig berichten die interessant zijn voor de slagersbranche. Wat kwam er afgelopen week allemaal voorbij?

Nationale Week Zonder Vlees voegt in 2022 ‘& Zuivel’ toe

Nationale Week Zonder Vlees voegt in 2022 ‘& Zuivel’ toe

De duurzaamheidscampagne Nationale Week Zonder Vlees voegt vanaf dit jaar ‘& Zuivel’ toe. De campagne daagt deelnemers uit om een week geen vlees te eten en zo bewust te worden van de impact die het eten van vlees heeft op het klimaat. Dit jaar wil de campagne ook stilstaan bij de impact van zuivel.

Schouten Europe richt zich op private label producten

Schouten Europe richt zich op private label producten

Vleesvervangerproducent Schouten Europe stopt na twintig jaar het merk GoodBite. De laatste producten verdwijnen in het eerste kwartaal van 2022 uit de supermarktschappen. Het Brabantse familiebedrijf gaat zich volledig richten op private label producten.