Nationale Week Zonder Vlees voegt in 2022 ‘& Zuivel’ toe

De duurzaamheidscampagne Nationale Week Zonder Vlees voegt vanaf dit jaar ‘& Zuivel’ toe. De campagne daagt deelnemers uit om een week geen vlees te eten en zo bewust te worden van de impact die het eten van vlees heeft op het klimaat. Dit jaar wil de campagne ook stilstaan bij de impact van zuivel.

De Nationale Week Zonder Vlees vindt sinds maart 2018 jaarlijks plaats. In 2020 deden er 2,4 miljoen mensen mee aan de actie. Volgens de organisatie is sinds het begin van de campagne veel veranderd in de Nederlandse eetcultuur. Daarom heeft de organisatie besloten dat het tijd is voor de volgende stap en verandert zij haar naam blijvend in Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel.

Isabel Boerdam van de organisatie zegt in een persbericht: “Dit jaar voegen we ‘& Zuivel’ toe om deelnemers te inspireren ook zuivel vaker te vervangen. We willen daarmee voorloper blijven op dit onderwerp en Nederland de ogen openen voor de impact van zuivel. De meeste Nederlanders zijn zich – mede dankzij onze campagne - inmiddels bewust van de impact die vlees heeft op het milieu, maar de impact van zuivel is minder bekend. Door hier de aandacht op te vestigen, zetten we ons in om het normaal te maken vaker plantaardig te eten en drinken.”

De Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel vindt plaats van 7 t/m 13 maart. Aanmelden voor de campagne kan vanaf nu via de website weekzondervlees.nl.

Lees ook
Wat verscheen er de afgelopen week in de media over de vleesbranche?

Wat verscheen er de afgelopen week in de media over de vleesbranche?

In de media verschijnen regelmatig berichten die interessant zijn voor de slagersbranche. Wat kwam er afgelopen week allemaal voorbij?

In gesprek met elkaar

In gesprek met elkaar

In ieder nummer van Vleesmagazine schrijven twee columnisten over één onderwerp, vanuit hun eigen expertise en ervaring. Franny van Linschoten en Christiaan Verkuijl buigen zich dit keer over het slagersvak.

Schouten Europe stopt met merk GoodBite

Schouten Europe stopt met merk GoodBite

Vleesvervangerproducent Schouten Europa stopt na twintig jaar met haar merk GoodBite. In het eerste kwartaal van 2022 verdwijnen de laatste GoodBite-producten uit de schappen, meldt het bedrijf in een persbericht.