Delmo geeft praktisch advies voor kersverse ondernemer

5 november 2021

Bennebroek heeft sinds jaren weer een slagerij. Brian de Beer opende in maart Keurslagerij BeerZ. Een voormalige boekwinkel werd omgebouwd tot een gloednieuwe slagerij. Als nieuwbakken ondernemer kon hij bij de keuze voor machines het advies van Delmo goed gebruiken. “Ik ben heel tevreden over Delmo: niet alleen wat betreft het advies, maar ook de service naderhand,” aldus Brian de Beer.

Ook al is het vak van ondernemer nog vrij nieuw voor De Beer, hij heeft al wel jarenlange ervaring in de slagerij. “Op mijn vijftiende begon ik bij ­supermarkt Hoogvliet. Daarna heb ik bij een slagerij in Heemstede en Lisse gewerkt. En toen was het tijd om voor mezelf te beginnen.” De Beer woont met zijn vriendin Maggy en dochtertje Louna in Lisserbroek. “Mijn vriendin en schoonfamilie komen uit Bennebroek. Daar is de slager jaren geleden gestopt, omdat hij geen opvolger kon vinden. Het dorp moest het dus al jaren doen zonder slager.” In dat gat is De Beer gesprongen. “We zitten in een straat met allerlei verswinkels: een bakker, groenteboer, viswinkel en delicatessenzaak. Alleen de slager ontbrak. In ons pand zat voorheen een boekhandel. We hebben alles eruit moeten halen en het opnieuw moeten inrichten als slagerij.”

Strak en functioneel, dat waren belangrijke eisen voor De Beer. “En het moest ook een sfeervolle zaak worden.” De Beer is blij met het resultaat. “De ervaring die ik heb ­opgedaan bij andere winkels, hielp me bij het maken van de juiste keuzes voor de inrichting. Voor de machine-inrichting hebben we twee partijen om een offerte gevraagd. Delmo stak daar met kop en schouders bovenuit. Ik had al wat ervaring met hen opgedaan bij andere bedrijven.” Henk van Ommeren van Delmo heeft De Beer geadviseerd. “Het was nog geen uitgemaakte zaak, dat wij deze klus zouden krijgen. Ik denk dat het praktische advies Brian over de streep heeft getrokken. We gaan bij ons advies niet voor de duurste machines, maar kijken vooral naar wat een ondernemer verder helpt qua efficiëntie en rendement.” Zo’n beetje het gehele machinepark is aangeschaft via Delmo. “Denk aan de vacuümmachines, stopbus, gehaktmolen, snijmachines, vaatwasser, verpakkingsmachines, kookketel, enzovoorts,” aldus De Beer. “Alleen de oven hebben we zelf ingekocht.”

Van Ommeren heeft De Beer onder meer geadviseerd over het verpakken onder een beschermende atmosfeer. “Hiermee ga je voedselverspilling tegen. Zeker in coronatijd heeft dit zijn vruchten afgeworpen. Het stelt de slager in staat om zijn ambachtelijke producten zo te verpakken dat ze langer houdbaar zijn, zonder dat dit ten koste gaat van de kwaliteit. Veel mensen wilden tijdens de coronatijd het liefst zo min mogelijk naar de winkel. Zo konden ze toch hun producten van de slager halen en deze een wat langere tijd bewaren.”

De Beer is tevreden over de samenwerking met Delmo. “De gesprekken verliepen prettig en ze hebben me van goed advies voorzien. Ook de nazorg is goed, in de maanden na onze opening heeft Henk ons verschillende keren bezocht om te kijken hoe het gaat en gebeld om te horen of alles nog naar wens functioneert. Is er wel een keer iets aan de hand en is een vraag niet telefonisch op te lossen, dan komt er dezelfde middag of de volgende ochtend iemand langs.”

Een eigen zaak beginnen was de juiste keuze, vindt De Beer. “Ik werk nu veel meer uren dan voorheen in loondienst. Maar het is voor mezelf en bovendien mag ik alle beslissingen nu zelf nemen. Dat voelt goed en geeft me energie.”

Delmo_logo klein

Delmo
Gouda
Groningen
Tilburg
(088) 8543 800
www.delmo.nl

Altijd op de hoogte blijven?