nieuws

Publiek enthousiast op sociale media over Dag van de Slager

Slagersnieuws

‘Als je kijkt naar alle posts op Facebook en Twitter, was duidelijk dat het feest was bij de slager.’Dat stelt de Koninlijke Nederlandse Slagerorganisatie (KNS) na afloop van de derde editie van de Dag van de Slager. Volgens de KNS vond op donderdag 16 april ‘geïnteresseerd publiek, van klein tot groot, zijn weg naar de slager om een kijkje te nemen’.

Publiek enthousiast op sociale media over Dag van de Slager
Koninklijke Nederlandse Slagersorganisatie (KNS)

Bijna vierhonderd slagers – er hadden zich 384 deelnemers aangemeld – openden tijdens de Dag van de Slager, een initiatief van Stichting Opleidingsfonds Slagersbedrijf, hun atelier voor belangstellenden om de Kunst van de Slager te laten zien. Dit gebeurde door het organiseren van een open huis, rondleidingen, workshops, demonstraties uitbenen, rollade knopen of biefstuk bakken, kleurwedstrijden voor de jeugd, eigen vak- of receptenwedstrijden voor klanten of een klassenbezoek. De top 5 van activiteiten werd aangevoerd door de proeverij, gevolgd door de demonstratie half varken uitbenen, de demonstratie worstmakerij, de rondleiding en de kleurwedstrijd. ‘Vol aandacht werd gekeken, geluisterd maar ook gedaan; rollades werden geknoopt of verse worsten zijn gedraaid’, aldus de KNS. ‘Ook de positieve reacties van bezoekers logen er niet om. Smakelijke foto’s van bereid vlees na bezoek aan de slager of de workshop werden gedeeld op Twitter met een positief geluid over de slager en zijn vakmanschap.’

Koffietijd

De hele week was er iedere dag een slager te zien bij het RTL 4-programma Koffietijd. Samen met chefkok Caspar Bürgi lieten zij de Kunst van de Slager zien. Met onderwerpen zoals worst maken, vleeswaren en barbecue kwam het slagersambacht mooi in beeld. Maandag was het de beurt aan Cees van den Berg van Vleeschhouwerij in Zetten, dinsdag aan Henk Spijkerman jr van Keurslagerij Spijkerman in Akkrum., woensdag aan Nathan Burggraaf van Keurslagerij Burggraaf in Culemborg, donderdag aan Erik Waagmeester van Slagerij De Wit in Amsterdam en vrijdag aan Daan Ruijter van Uw Slager Ruijter in Obdam.

Krasactie

Ook dit jaar was er weer een krasactie voor de consument. Bijna 225.000 kraskaarten – 24.434 om precies te zijn – hebben hun weg gevonden naar de Nederlandse consument. Meer dan 550 prijzen zijn vergeven. De sponsors waren Ralph de Kok’s Barbecuepaleis, Interkring, Napoleon Grills, The Rough Kitchen, Foodimpuls, Fire & Food, Spijkerman Keurslager, Verstegen Spices & Sauces, Lujaba, Wild Vleesch, First Incentive, Louter, Marcus Polman/ Nieuwe Haring, Sandton Hotels, Klaver Kaas en Julius Bar & Grill.

Reageer op dit artikel