nieuws

Voedingscentrum schept duidelijkheid over zoet en zout

Slagersnieuws

Het Voedingscentrum schept met de campagne ‘De waarheid op tafel’ duidelijkheid over suiker. In een radiospot en via een website worden een aantal veelgehoorde stellingen over suiker en zoetstoffen beantwoord. In de campagne is ook een aantal stellingen opgenomen over het thema hartig: zout, smaakversterkers en aromastoffen.

Voedingscentrum schept duidelijkheid over zoet en zout
Voedingscentrum: duidelijkheid over suiker, zout, kruiden, smaakversterkers en aromastoffen. Foto: Mark Pasveer.

De campagne ‘De waarheid op tafel’ van het Voedingscentrum ging vorig jaar van start. Het Voedingscentrum wil consumenten hiermee aan het denken zetten over voeding. Internet staat vol met informatie over eten en iedereen lijkt zijn eigen waarheid te hebben. Soms is dat onschuldig, maar er circuleren ook veel verhalen over voeding die een te eenzijdig eetpatroon tot gevolg kunnen hebben. Hoe onderscheid je als leek de indianenverhalen van de correcte informatie?

De website biedt antwoord op vragen over bijvoorbeeld brood, vlees, gewicht, eten tijdens de zwangerschap en veilig eten.

Het Voedingscentrum informeert consumenten over – en stimuleert hen tot een gezonde en meer duurzame voedselkeuze.  Het centrum zoekt daarbij medewerking van lokale professionals en andere relevante partijen. Het Voedingscentrum wordt gefinancierd door het ministerie van Economische Zaken en het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.