nieuws

Biowinkels juichen radiospot Wakker Dier toe

Slagersnieuws

De Natuurwinkel, EkoPlaza en Estafette hebben er geen moeite mee dat Wakker Dier in radiospots consumenten naar hun winkels verwijst voor ‘eerlijke kip’. Wakker Dier roept sinds zaterdag in dezelfde spots op om Albert Heijn en Jumbo te mijden, omdat die plofkip verkopen.

Biowinkels juichen radiospot Wakker Dier toe

Directeur Petra van der Linden van Natudis, waarvan de 25 Natuurwinkels onderdeel zijn, zegt dat haar organisatie ook niet inhaakt op de radiospots: ‘We zijn door Wakker Dier partij gemaakt. Bij ons staat het dierenwelzijn op een hoog plan. Daarom verzetten we ons ook niet tegen de positieve aandacht van welke partij dan ook.’

Ook Estafette, met achttien winkels in het land, bestaat geen reden om de vlag uit te steken: ‘Het klopt wel wat Wakker Dier zegt, dat we ‘eerlijke kip’ in de schappen hebben liggen. Maar we lachen echt niet in ons vuistje nu Wakker Dier de aanval heeft ingezet op Albert Heijn en Jumbo. We gaan echter steeds meer toe naar een economie waar er aandacht is voor dierenwelzijn. De consument wordt op dit gebied steeds kritischer.’

Prettig

Directeur Erik Does van EkoPlaza, met 65 winkels verspreid door het land, vindt de positieve aandacht van Wakker Dier ook wel goed: ‘Maar het is echt niet zo dat wij in deze actie van Wakker Dier een rol hebben gespeeld. Wakker Dier doet toch wat hij wil. Het is echter wel prettig dat een andere partij – Wakker Dier in dit geval – consumenten attendeert op onze kip.’

Reageer op dit artikel