nieuws

Delhaize lanceert varkensvleesconcept ‘Beter voor iedereen

Slagersnieuws

Delhaize heeft zijn nieuwe varkensconcept ‘Beter voor iedereen’ gelanceerd. Voortaan verkoopt de Belgische supermarktketen alleen varkensvlees van dieren die zijn gevoerd met een plantaardig rantsoen, rijk aan Omega 3-vetzuren, wat tot gezonder vlees voor de consument moet leiden. Dat meldt het Vlaams Informatiecentrum over Land- en Tuinbouw.

Delhaize lanceert varkensvleesconcept ‘Beter voor iedereen

Delhaize financiert het duurdere vleesconcept, zodat de producenten niet zelf hoeven te investeren. Zo zou het label zowel de varkens als de varkensboeren en de consument ten goede komen. ‘Als de varkens beter eten, dan eet de consument ook beter’, luidt de leus waarmee Delhaize het label voor varkensvlees lanceerde

Speciaal rantsoen

De meerkosten van het speciale rantsoen wordt door de keten aan de varkenshouders betaald. Delhaize trok inmiddels al €200 miljoen uit voor het project. De supermarktketen liet bovendien weten zijn prijzen voor varkensvlees te bevriezen om extra steun te bieden. Het aangepaste rantsoen leidt tot €2,59 meerkosten per varken. Dat krijgt de varkenshouder betaald van Delhaize, plus nog €1 extra per dier met het ‘Beter voor iedereen’-label.

Goedkeuring

Het nieuwe label kreeg tijdens de presentatie op een varkensbedrijf in Varsenare alvast de goedkeuring van minister van Landbouw Joke Schauvliege.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels