nieuws

Vegetarische slager wil kiloknaller worden

Slagersnieuws

De prijsverlagingen die de Vegetarische Slager vorige week doorvoerde, staan niet op zich. Het bedrijf wil zich in de toekomst ontwikkelen tot een kiloknaller.

Vegetarische slager wil kiloknaller worden

Dat zegt oprichter Jaap Korteweg in een artikel in Het Financieele Dagblad. De Vegetarische Slager bestaat sinds 2010, heeft intussen zeshonderd verkooppunten in Nederland en is ook internationaal actief. Als de groei doorzet ontstaat er voldoende volume om de prijzen verder te laten zakken. Het succes van zijn product verbaast Korteweg wel. ‘Ik heb er totaal geen verstand van’, zegt hij in het verhaal. Hij snapt ook niet waarom bestaande fabrikanten van vleesvervangers niet zo goed scoren als hij. Hij vermoedt dat imago een belangrijke rol speelt. ‘Voor vleeseters is het een gruwelijke gedachte eraan te beginnen. En als ze het doen, zijn ze niet tevreden over de kwaliteit.’ Uit cijfers van GfK blijkt dat ongeveer 30 procent van de supermarktklanten weleens een vleesvervanger koopt. (Bron: Distrifood)

Reageer op dit artikel