nieuws

Online boodschappen in 2016 verdrievoudigd

Slagersnieuws

De online markt voor boodschappen in Nederland is in 2016 bijna verdrievoudigd. De webverkopen van supermarkten groeien naar €1,6 miljard, tegen €0,6 miljard in 2012.

Online boodschappen in 2016 verdrievoudigd

Dat schrijft Retailnews op basis van een onderzoek van het Britse bureau IGD. De vijf belangrijkste markten van Noord-Europa (Duitsland, Groot-Brittannië, Frankrijk, Zwitserland en Nederland) zien de totale online verkopen gemiddeld verdubbelen tot in 2016, voorziet IGD. Zo groeit de Britse markt tot €13,7 miljard, tegenover €7,1 miljard vorig jaar. Voor Frankrijk voorspelt het bureau een groei van €5 miljard naar €10,6 miljard. Duitsland is in 2016 goed voor €2,5 miljard (vorig jaar €1,1 miljard).

‘De online verkoop in levensmiddelen groeit over heel Europa in een razend tempo’, stelt Joanne Denney-Finch, chief executive bij IGD. Nieuwe technologieën zorgen volgens haar voor ‘een fundamentele verandering van de manier waarop mensen boodschappen doen’.

De Nederlandse supermarktformules staan verre van stil als het gaat om webwinkelen. Albert Heijn, Coop, Plus en Spar zijn al volop bezig, terwijl recent ook Jumbo, Hoogvliet en Vomar hebben aangegeven zich te gaan storten op de online verkoop van boodschappen.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels