nieuws

Vion baalt van kiloknallers

Slagersnieuws

DOETINCHEM – Vion baalt van de kiloknallers waarmee supermarkten steeds vaker adverteren. ‘Als je voortdurend acties hebt in vlees, voed je de consument op met het idee dat vlees goedkoop is’, aldus Vion.

Vion baalt van kiloknallers

DOETINCHEM – Vion baalt van de kiloknallers waarmee supermarkten steeds vaker adverteren. ‘Als je voortdurend acties hebt in vlees, voed je de consument op met het idee dat vlees goedkoop is’, aldus Vion.

Supermarkten hebben in het eerste halfjaar van 2009 anderhalf keer zo vaak met vers vlees gestunt als vorig jaar, meldt Distrifood.  Woordvoerder Marc van der Lee van Vion vindt dat supermarkten op hun tellen moeten passen. ‘We moeten voorzichtig zijn met het imago van vlees.’

Aan de andere kant ziet Van der Lee zo nu en dan ook voordelen van de acties van supermarkten, omdat daarbij grote hoeveelheden van een bepaald vleesproduct goed kunnen worden afgezet.