nieuws

Twee nieuwe titels voor Chateaubriand

Slagersnieuws

AMERSFOORT – Eigenaresse Adele Teekens en bedrijfsleider Johan van Uden van Eetwinkel Chateaubriand in Heemstede grossieren in prijzen. Ze werden vorige week dinsdagavond uitgeroepen tot de Beste Foodspecialiteitenwinkel 2009 én tot Nederlands Beste Vleeswarenspecialist 2009. In 2005 won Chateaubriand de verkiezing Slagerij van het Jaar.

Twee nieuwe titels voor Chateaubriand

AMERSFOORT – Eigenaresse Adele Teekens en bedrijfsleider Johan van Uden van Eetwinkel Chateaubriand in Heemstede grossieren in prijzen. Ze werden dinsdagavond uitgeroepen tot de Beste Foodspecialiteitenwinkel 2009 én tot Nederlands Beste Vleeswarenspecialist 2009. In 2005 won Chateaubriand de verkiezing Slagerij van het Jaar.

De beide juryteams toonden zich in De Flint in Amersfoort geïmponeerd door de kennis, passie en creativiteit van bedrijfsleider Johan van Uden. De juryvoorzitter: ‘Chateaubriand mag dan van origine een slager zijn, de winkel is die status inmiddels verre ontgroeid. Het is nu een buitencategorie eetwinkel.’ Ook in 2008 werd het bedrijf uitgeroepen tot Beste Foodspecialiteitenwinkel.

Johan van Uden: ‘We weten dat we goed zijn. Daar doen we elke dag ons best voor. In de winkel, maar ook daarbuiten. Toch is het altijd afwachten wat de vakjury’s en de consumentenjury ervan vinden. We zijn hartstikke blij dat we weer gewonnen hebben. En ook nog de  prijs voor Nederlands Beste Vleeswarenspecialist 2009 hebben gekregen, met een dikke 8,5. Het kan bijna niet op. Maar we zijn nog lang niet klaar met de groei. We willen elk jaar weer beter zijn. Door de sterk gegroeide belangstelling organiseren we bijvoorbeeld onze kookworkshops niet meer in de winkel, maar bij Adele Teekens thuis. En we nemen klanten mee naar het Mekka van de lekkernijen, Rungis, de grote versmarkt bij Parijs. We zijn niet bang voor de recessie die zou dreigen. Als mensen bezuinigen doen ze dat in de eerste plaats op hun horecabezoek, maar niet op de kwaliteit van het eten. Hun gedrag zal zich meer op het eten en drinken thuis concentreren. En voor die thuishoreca zijn winkels als Chateaubriand onmisbaar.’

Chateaubriand blinkt uit in bijzondere producten en trendy presentaties ervan. Zoals die van de shiitake-presentatie; paddestoelen die in de winkel worden geoogst, voor elke klant apart. En van de braadworst van half kalfsvlees, half Parmigiano Reggiano (parmezaanse kaas) die na het braden opgediend wordt met een 12 jaar oude balsamico traditionale die de klant in een flesje meekrijgt.